نوشته شده توسط : سیامک رضوی

 

کتاب خلاقیت‏ های تدریس در الگویابی و تقارن ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

گردآوری و تالیف: جواد ساعی و زهرا ساعی

 

متاسفانه اکثر دانش آموزان ریاضی را درسی دشوار می‌انگارند که باید آن را با نشستن در کلاس‌های کاملا انتزاعی و پیچیده فرا گیرند. در این کتاب نویسنده  به عنوان یک معلم ابتدایی و علاقه‌مند به جذابیت‌های ریاضی تصمیم گرفته تا ایده‌های جالب، به روز و جهانی برای آموزش، تدریس، ارائه فعالیت‌های تکمیلی، ارائه تکلیف و همچنین ارزشیابی را در حوزه‌های مختلف ریاضی ابتدایی جمع‌آوری نماید.

کتاب حاضر، در دو بخش مختلف الگویابی و تقارن، به ایده‌های جالب و آسانی که موجب خلاقیت در تدریس معلم و یادگیری آسان‌تر، دقیق‌تر و شیرین‌تر دانش آموز است؛ شکل گرفته است.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب خلاقیت‏ های تدریس در الگویابی و تقارن

 

 

کتاب زبان تخصصی فیزیک ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

مولف: نگین رسولی

امروزه اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بر هیچ کس پوشیده نیست. با توجه به پیشرفت روز افزون علم، قابلیت دسترسی به متون ترجمه شده کاهش می‌یابد و برای همگامی با این پیشرفت، ناگزیر به استفاده از متون اصلی هستیم. به علاوه اینکه، این درس یکی از موارد امتحانی مهم در آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکترا محسوب می‌شود و نقش تعیین کننده‌ای در رتبه‌ی کل دانشجویان ایفاء می‌کند. امید است کتاب حاضر که بدین منظور مهیا گردیده است، دانشجویان را در پیمودن این مسیر، همراهی کند.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب زبان تخصصی فیزیک

 

کتاب راهنمای خودآموز کتاب آلمانی ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

ترجمه و گردآوری: مهتاب افسری

 

اولین گام در یادگیری زبان آلمانی، آشنایی با موضوعات عمومی و گسترده زبان است. از جمله صحبت راجع به خود، مکالمات ابتدایی در حد احوالپرسی، آشنایی اولیه با بیان احساسات و بنابراین اگر قصد یادگیری زبان آلمانی را به صورت خود آموز دارید، کتاب پیش رو برای شما بسیار مناسب خواهد بود.  کتاب Studio d در سطوح مختلفی از زبان آلمانی از A1 تا B1 را در برمی‌گیرد و یکی از قوی ترین و بهترین کتابهای موجود برای یادگیری زبان آلمانی می‌باشد که از ساختار و نظم خاصی برای یادگیری گام به گام آلمانی پیش می‌رود. این کتاب راهنما، کتاب مناسبی برای زبان آموزانی هست که فرصت زیادی برای کلاس ندارند و ترجیح می‏دهند که به صورت خودآموز شروع به یادگیری زبان کنند.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب راهنمای خودآموز کتاب آلمانی

 

 

کتاب آرایشگری یه بازیه، آرایشگریه بازیکن ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

مؤلفین: محمد خلیلی و استاد على عابدى

 

هنر آرایشگری یه بازیه و ما یه بازیکن و در بازی، تمرین، رکن اصلی پیشرفت محسوب می شود. نویسندگان  با هدف برای بالا بردن سطح آرایشگری کشور این کتاب را با زبانی روان و ساده به رشته تحریر درآورده اند.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب آرایشگری یه بازیه، آرایشگریه بازیکن

 

 

کتاب دانش پیشرفته پرواز انتشارات کلید پژوه

 

 

تالیف و ترجمه: خلبان حامد مسعودی فر و خلبان مرتضی عبدشریفی

 

این کتاب از شش بخش تشکیل شده است که ابتدا از مبانی مربوط به شناخت هواپیما شروع می‏ شود و به تدریج با مباحث تجربی پرواز و آشنایی با سیستم‏ های هواپیما و همچنین اصول ناوبری به اتمام می‏رسد. همچنین در نگارش این کتاب سعی بر این بوده که اصطلاحات تخصصی مربوط به پرواز دستخوش کمترین تغییرات باشد و از اصطلاحات به زبان اصلی استفاده شود.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب دانش پیشرفته پرواز

 

 

کتاب تورات موسی ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

برگردان: سیاوش فاتحی

 

این کتاب برگردانی است از شش بخش نخست the bible NRSV ویراسته zaine Ridling می باشد. این برگردان با قلمی ساده و روان به تحریر در آمده که برای همگان قابل فهم باشد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب تورات موسی

 

 

کتاب انجیل بارنابا ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

برگردان: سیاوش فاتحی

 

این کتاب برگردانی است از متن انگلیسی انجیل بارنابا که لانزدال و لورا راگ (Lonsdale and lorua ragg) آنرا پدید آورده اند. این برگردان با قلمی ساده و روان به تحریر در آمده که برای همگان قابل فهم باشد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب انجیل بارنابا

 



:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیامک رضوی

 

کتاب آداب معاشرت برای مدیران انتشارات کلید پژوه

 

 

مولف: کبری سبزعلی یمقانی

 

انسان بر اساس ادراک خود تصمیم می‌گیرد. ادراکات و برداشت‌های ذهنی دنیای اطراف ما را شکل می دهند. ادراکات انسان‌ ریشه در فرهنگ دارد و هر فردی تحت تأثیر محیط‌های فرهنگی مختلف از خانواده، سازمان تا فرهنگ ملی قرار دارد. هر فرهنگی مختصات و ویژگی‌های خاص خود را دارد. تعامل با هر فرهنگ مستلزم شناخت آن فرهنگ، آداب و رسوم و سپس برخورد برنامه‌ریزی شده با آن است. کتاب “آداب معاشرت برای مدیران” راهنمای آداب معاشرت و تعاملات اثربخش با افراد، گروه‌ها و ملیت‌ها است. پیش‌زمینه‌ی برنامه‌ریزی برای تعاملات اثربخش، کسب اطلاعات و آگاهی است. این کتاب، اطلاعات و آگاهی‌های لازم را در خصوص آداب معاشرت موثر ارائه می‌دهد، به نحوی که از طریق آن می‌توانید تعاملات خود را در محیط‌های مختلف برنامه‌ریزی و کاملاً سنجیده عمل نمایید.

در این کتاب با پوشش مناسب جلسات مختلف آشنا می‌شوید که در فرهنگ‌‌های گوناگون معانی مختلف دارند. همچنین، یاد می‌گیرید هر رنگی در هر کشور نماد چه چیزی است و چه رنگ‌هایی را در جلسات نباید پوشید. می‌آموزید کدام اعمال در کشورهای مختلف بی‌احترامی یا حتی توهین تلقی می‌شود. فرا می‌گیرید در عین رسمیت، به عوامل غیررسمی تعاملات خود توجه کنید. با یافته‌های جدید علم روانشناسی صنعتی و سازمانی، زبان بدن، جذابیت‌های ظاهری و کاریزماتیک، با جذبه صحبت کردن و معانی که می‌توان با آن‌ها منتقل کرد؛ آشنا می‌شوید.  خواهید آموخت برای متقاعد کردن طرف مقابل چه چیزهایی حائز اهمیت است. یاد می‌گیرید از طریق یافته‌های علمی بازاریابی حسی، فضای فیزیکی جلسات و نشست‌های خود را به تأثیرگذارترین شکل ممکن تغییر دهید و پیروز مذاکرات باشید.

در کتاب “آداب معاشرت برای مدیران”خواهید دید، چطور می‌توانید با تغییر عادات بد، رعایت نکات مثبت و پسندیده، استفاده از تکنیک‌های مختلف در محیط کار، دیدگاه، و ذهن دیگران را در راستای مناسب تغییر دهید و موقعیت شغلی خود را ارتقاء بخشید. این کتاب دارای نکات ارزشمندی است که می‌تواند برای مدیران و مسئولان در تمامی بخش‌ها، دیپلمات‌ها، سفرا و کاردارهای فرهنگی، استادان دانشگاه، مربیان ورزشی و تمامی کسانی که به نوعی خواستار تعامل سازنده و اثربخش با دیگران هستند، مفید واقع شود.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب آداب معاشرت برای مدیران

 

 

کتاب توسعه خودانگیخته و تکامل اجتماعی انتشارات کلید پژوه

 

 

نویسنده: محمدقلی یوسفی

 

زندگی انسان در جامعه مانند زندگی سایر جانداران یک فرایند گزینشی تطبیقی و سازگاری با محیط است. اما این تطبیق و سازگاری را با مدد عقل انتخاب نکرده است بلکه به اقتضای شرایط با تقلید و یادگیری از افراد موفق انجام داده است. این جامعه انسانی و ساختار از پیش تعیین شده آن نیست که قواعد مناسب را برای خود وضع نمود بلکه این قواعد بودند که نظم اجتماعی را ایجاد نمودند.

در این فرایند پیشرفت‌‌هایی که در نهاد‌های انسانی و در شخصیت انسان صورت می‌گیرد را می‌توان به طور کلی به انتخاب طبیعی مناسب‌ترین عادت فکری و فرایند تطبیق و سازگاری نسبت به شرایط محیطی مرتبط دانست که به‌طور مرتب با رشد جوامع و با تغییر نهاد‌هایی که انسان‌ها تحت آن‌ها زندگی می‌کنند تغییر می‌کنند و تکامل می‌یابند. تکامل یک فرایند تغییرات پیوسته، مداوم و تدریجی و برگشت‌ناپذیر در طول یک دوره نسبتاً طولانی است که در آن افراد و گروه‌های اجتماعی تغییر می‌کنند و متناسب با شرایط محیطی تنوع پیدا می‌کنند. مناسب‌ترین آنها دوام آورده و تکامل پیدا می‌کند. به عبارت دیگر تحولات اقتصادی اجتماعی همانند فرایندهای تکاملی موجودات زنده تغییر و تکامل پیدا می‌کنند. با تطبیق باز هم بیشتر افراد و عادت‌‌های آن‌ها نسبت به تغییر محیط، نهاد‌های جدید شکل می‌گیرند و جامعه توسعه می‌یابد.

این کتاب محصول بیش از سه دهه مطالعه پژوهش و اندیشه در زمینه مسائل توسعه اقتصادی است که نویسنده با عشق و علاقه و کار شبانه‌روزی و نگاه مستمر به آخرین یافته‌های علمی در دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی و بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران برجسته این موضوع به پایان رسانده است. همان‌گونه که گفته شد در نوشتن این کتاب نویسنده از نظریات و نوشته‌های صاحب‌نظران بسیاری بهره فراوان برده است.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب توسعه خودانگیخته و تکامل اجتماعی

 

 

کتاب همانند یک پرنس و پرنسس باشیم!انتشارات کلید پژوه

 

 

مولف: کبری سبزعلی یمقانی

 

در دنیای پرتلاطم امروز یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای موفقیت در هر زمینه‌ای در اختیار داشتن شبکه‌ای گسترده و پویا از ارتباطات با افراد جامعه است. مقبولیت و محبوبیت درون چنین شبکه‌ای از روابط می‌تواند نقش موثری در موفقیت و کامیابی ما در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی داشته باشد. افراد قبل از هر چیز از طریق رفتارهای اجتماعی ما در مورد منش و دیدگاه‌هایمان قضاوت می‌کنند، چرا که این تنها بخش قابل رویت از شخصیت ما است. بنابراین اصلاح و تقویت رفتارهای مقبول و موردپسند جامعه بخش عمده‌ای از مسیر موفقیت ما را هموار می نماید. متخصصان علوم روانشناسی و جامعه‌شناسی از چنین فرآیندی با عنوان برندینگ شخصی یاد می کنند، که در آن شخص با ایجاد تمایز و برتری در رفتارهای اجتماعی‌مان و تعالی و تکامل بخشیدن به آن‌ها تصویر ذهنی مثبتی را در دیگران و در خود ایجاد نماید. این کتاب می‌کوشد تا با ارائه رهنمودهای رفتاری، الگوهای رفتاری ما را اصلاح نموده و ارتقا بخشد. تفاوت قابل توجه این کتاب با دیگر کتب موجود در حوزه موفقیت فردی و برندینگ شخصی، عملی و کاربردی بودن راهکارها و دستورالعمل‌های آن است که می تواند تفاوت عمده‌ای در جایگاه اجتماعی ما در نظر دوستان، شرکای تجاری، خانواده و از همه مهم‌تر خودانگاره شخصی ایجاد کند و این همان معنای اصیل پرنس و پرنسس بودن است که در سراسر این کتاب به آن اشاره شده است.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب همانند یک پرنس و پرنسس باشیم

 

 

کتاب فرهنگ واژگان رفتار مصرف کننده ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

مولفین: جی. پل پیتر جری سی. اولسون

تلخیص و ترجمه: دکتر احمد روستا و کبری سبزعلی یمقانی

 

این کتاب به منظور تعمیق درک و تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کننده به رشته تحریر درآمده است و هدف از تهیه کتاب فرهنگ واژگان رفتار مصرف کننده وجود خلاء فرهنگ واژگان جامع در حوزه رفتار مصرف کننده بود. جذابیت این کتاب در ۲ زبانه بودن آن می‌باشد که باعث می‌شود خواننده همزمان ترجمه و اصل آن را مقابل هم قرار داده و با واژگان تخصصی بیشتری آشنا شود. همچنین این کتاب بیش از ۳۰۰ واژه‌ی تخصصی رفتار مصرف کننده را در بردارد که در حجم کوچک خود به صورت یکپارچه و گام به گام مطالب بخش تخصصی رفتار مصرف کننده را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد و بر جذابیت مطالب و اشتیاق مخاطب به مطالعه آن می‌افزاید.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب فرهنگ واژگان رفتار مصرف کننده

 

 

کتاب فرهنگ واژگان روانشناسی صنعتی و سازمانی ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

مولف: استیون جی روگلبرگ

تلخیص و ترجمه: کبری سبزعلی‌یمقانی و لیلا پیری

 

امروزه با توجه به پیشرفت و گسترش علم روانشناسی صنعتی و سازمانی نیاز به یک فرهنگ واژگان تخصصی برای رفع نیاز در این رشته تخصصی احساس می‌شود. کتاب حاضر که تلخیص و ترجمه‌ای از کتاب «دایره‌المعارف روانشناسی صنعتی و سازمانی» تالیف استیون جی روگلبرگ است برای اولین بار واژگان و اصطلاحات تخصصی رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی را از A تا Z  شرح داده است. اگرچه کتاب‌های مختلفی در حیطه روانشناسی صنعتی و سازمانی در کشور به چاپ رسیده ولی هنوز کتاب جامع و کاملی وجود ندارد که به این شکل بتواند ابهامات دانش پژوهان را در شناخت واژگان تخصصی رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی برطرف نماید. در این کتاب سعی شده به صورت ساده و روان این خلاء مطالعاتی پر گردد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب فرهنگ واژگان روانشناسی صنعتی و سازمانی

 

 

کتاب نمایشنامه عروسی خونین انتشارات کلید پژوه

 

 

نویسنده: فدریکو گارسیا لورکا

مترجم: طیبه انوشه

 

لورکا ملقب به شاعر کولی (1936-1989) شاعر و درام نویس رمانتیک اسپانیایی، عروسی خونین را با اقتباس از یک حادثه روستایی که در سال 1928درجنوب شهر بندری آلما اتفاق افتاد، نوشت. جزییات ماجرا مربوط می‌شد به نزاع‌های خانوادگی، حسادت‌های مردانه و ربودن یک عروس در روز عروسی‌اش که پیامدهای فاجعه‌آمیزی در پی داشت.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب نمایشنامه عروسی خونین

 

 

کتاب 25 نکته طلایی برای کسب‌وکار موفق وکلا ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

مؤلف: مریلین آستین تارلتون

مترجم: کبری سبزعلی یمقانی

 

کتابی که پیش رو دارید مطالب مفیدی در رابطه با چالش‏ های پیش روی وکلا جهت تأسیس دفتر حقوقی شخصی و مزایا و مضرات آن ارائه می‏‏دهد. وکلا می‏‏توانند با خواندن این کتاب به نکات ارزشمندی در رابطه با نحوه پایان دادن به همکاری با شرکت، چگونگی آغاز یک کسب­وکار شخصی، برندینگ شخصی و کسب شهرت میان موکلین، ‏‏‏بازاریابی و جذب موکلین جدید، حفظ موکلین قبلی و مدیریت کارکنان و فرآیندهای شرکت دست یابند. این کتاب به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا با شناسایی دقیق مشتریان خود و ایجاد یک رابطه مناسب با آن‌ها بتوانید در بازاریابی و فروش از نوآوری‏های مفید و کاربردی استفاده نمایید و از به کار بردن نوآوری‌هایی که منجر به شکست شما می‏‏شود، خودداری نمایید.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب 25 نکته طلایی برای کسب‌وکار موفق وکلا

 



:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیامک رضوی

 

کتاب آموزش مکالمات انگلیسی تجارت و کسب و کار جلد اول انتشارات کلید پژوه

 

 

تالیف و ترجمه: دکتر کبری سبزعلی یمقانی

 

کتابی که پیش رو دارید از جدیدترین متدهای آموزش زبان تخصصی تلاش دارد تا مخاطب خود را با واژگان، جملات و اصطلاحات زبان بازرگانی و تجارت آشنا نماید. این کتاب دو زبانه بوده و شامل دو فصل است که بیش از ۹۰ مکالمه انگلیسی برای صاحبان کسب و کار را در بر می گیرد. فصل اول کتاب شامل بخش‌های چون ۱: بخش مذاکرات تجاری، ۲: بخش واردات و صادرات، ۳: بخش نمایشگاه تجاری می‌باشد که هرکدام از این بخش‌ها شامل زیر بخش‌های متعددی می باشد. در فصل دوم  کتاب مکالمات انگلیسی در محیط کار آمده است که خود شامل سه بخش ۱: ارتباط با رئیس، ۲: ارتباط با مشتریان، ۳: ارتباط با همکاران می باشد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب آموزش مکالمات انگلیسی تجارت و کسب و کار جلد اول

 

 

کتاب آموزش مکالمات انگلیسی تجارت و کسب و کار جلد دوم انتشارات کلید پژوه

 

 

تالیف و ترجمه: دکتر کبری سبزعلی یمقانی

 

این کتاب دو زبانه بوده و شامل ۱۰ فصل است که شامل مباحثی در زمینه گرامر و دستور زبان، مکالمه، اشتباهات رایج در مکالمات، افعال و اصطلاحات خاص تجاری و آداب مذاکره است. مطالعه این کتاب را به مدیران ارشد و میانی سازمان‌های تجاری، کارآفرینان، سرپرستان و کارکنان بخش فروش و بازاریابی و همچنین علاقمندان به آشنایی با مفاهیم مدیریتی و بازرگانی جهت انجام مراودات تجاری و بازرگانی به زبان انگلیسی توصیه می‌نماییم. این کتاب همچنین برای دانشجویان رشته های مدیریت، کارآفرینی و اقتصاد نیز می تواند مفید باشد چراکه یادگیری زبان تخصصی تجارت امکان استفاده از مقالات به روز و کتابهای بین المللی حوزه تجارت و بازرگانی را برای دانشجویان فراهم می کند.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب آموزش مکالمات انگلیسی تجارت و کسب و کار جلد دوم

 

 

کتاب بدهکاران انتشارات کلید پژوه

 

 

تالیف: اکبر اکبری

 

این کتاب نگاهی است هر چند سطحی به مشکل عده زیادی در کشور که به دلیل نوع نگاه‌شان به عوامل پیرامون از نظر اقتصادی با مشکل مواجه شده و بدهکار شده‌اند. بدهی حاصل نوعی اشتباه محاسباتی در شغل و زندگی است که هر بدهکار به نوعی مرتکب این اشتباه شده است، به خاطر اینکه این کتاب بتواند تقریباً شامل حال همه بدهکاران شود به اجبار مطالب به صورت بسیار ساده و روان نوشته شده است.

نوع شکل‌گیری بدهی و سطح انواع بدهی و راهکارها در کتاب به صورت مختصر و از نظر نویسنده تقریباً مفید بیان شده است. به دلیل آشنایی نویسنده با نوع نگاه اکثر بدهکاران و به دلیل اینکه نویسنده احتمال داده است که خواننده (بدهکار) در این کتاب فقط دنبال راهکار باشد و کلیه مطالب را نخواند، به اجبار مطالب کتاب به صورت الفبای بدهی تا پایان بدهی در تمامی صفحات کتاب پخش شده است و خواهش نویسنده از خواننده محترم خواندن تمامی مطالب کتاب است زیرا ممکن است اصل هدف نویسنده مورد توجه قرار نگیرد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب بدهکاران

 

کتاب مجموعه مقالات و ترجمه‌ها در حیطه مدیریت، بازاریابی و برند انتشارات کلید پژوه

 

 

مولف و مترجم: دکتر کبری سبزعلی یمقانی

 

مجموعه حاضر اولین بخش از مقالات و ترجمه‌های چاپ شده‌ی اینجانب در حیطه مدیریت، بازاریابی و برند می‌باشد. در این سالیان همیشه در نظر داشتم تا فعالیت‌های علمی-پژوهشی خود را در کتابچه‌ای متمرکز و منسجم نمایم. اکنون جلد اول مقالات و ترجمه‌های چاپ شده در اینجا گردآوری و برای علاقمندان حیطه‌ی مدیریت، بازاریابی و برند عرضه شده است. امید است این مجموعه برای دانشجویانی که علاقمندند تا در حیطه‌ی کارهای پژوهشی وارد شوند راهگشا و مفید باشد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب مجموعه مقالات و ترجمه‌ها در حیطه مدیریت، بازاریابی و برند

 

 

کتاب مجموعه مقالات در حیطه مدیریت، ژئومارکتینگ (بازاریابی مکانمحور) و روانشناسی صنعتی و سازمانی انتشارات کلید پژوه

 

 

مؤلف: کبری سبزعلی یمقانی

 

مجموعه حاضر دومین بخش از مقالات و ترجمه‌های چاپ شده‌ کبری سبزعلی یمقانی در حیطه مدیریت، ژئومارکتینگ (بازاریابی مکان‌محور) و روانشناسی صنعتی و سازمانی می‌باشد. جلد اول این کتاب با عنوان مجموعه مقالات و ترجمه‌ها در حیطه مدیریت، بازاریابی و برند در سال 1396 توسط انتشارات ماهواره و در سال 1401 توسط انتشارات کلید پژوه به چاپ رسیده است. اکنون جلد دوم مقالات و ترجمه‌های چاپ شده گردآوری و برای علاقمندان حیطه‌ی مدیریت، ژئومارکتینگ (بازاریابی مکان محور) و روانشناسی صنعتی و سازمانی عرضه می‌شود. امید است این مجموعه برای دانشجویانی که علاقمندند تا در حیطه‌ی کارهای پژوهشی وارد شوند راهگشا و مفید باشد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب مجموعه مقالات در حیطه مدیریت، ژئومارکتینگ (بازاریابی مکانمحور) و روانشناسی صنعتی و سازمانی

 

 

کتاب صفر تا صد چگونگی نوشتن طرح توجیهی و بیزینس پلن انتشارات کلید پژوه

 

 

مولفان: دکتر کبری سبزعلی یمقانی و دکتر علی سبزعلی یمقانی

 

در این کتاب تلاش شد آموزشی جامع و کامل از نحوه نگارش طرح توجیهی و بیزنس پلن ارائه گردد. در ابتدا به تفاوت‌های طرح توجیهی و بیزنس پلن پرداخته شد. سپس در فصل‌هایی مجزا به طور جامع، مبانی علمی و نکات مهم در نوشتن هر کدام از طرح‌های توجیهی و بیزنس پلن آورده شده است. با توجه به اهمیت بوم مدل کسب‌وکار در این کتاب، این بوم مدل با مثالی کاربردی شرح داده شد. همچنین با توجه به اهمیت نرم‌افزار کامفار در نگارش طرح توجیهی یا بیزنس پلن، بخشی از کتاب به شرح این نرم‌افزار اختصاص یافته است. لذا در این راستا، بخشهایی خلاصهوار از یک پروژه‌‌ی انجام شده با استفاده از این نرمافزار را به همراه خروجی آن برای علاقمندان آمده است. در نهایت تعدادی از فرمت‌های خام نحوه‌ی نگارش طرح توجیهی و بیزنس پلن جهت اخذ وام از بانک‌ها و نهادهای مختلف، گرفتن زمین، دریافت مجوزات از وزارت صنعت و معدن و نهادهای ذیربط، اخذ ویزای مهاجرت (استارتاپی یا خوداشتغالی یا کارآفرینی) و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی آورده شده است.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب صفر تا صد چگونگی نوشتن طرح توجیهی و بیزینس پلن

 

 

کتاب تحلیل آمادگی صادرات با نگاهی آسیب شناسانه در راستای صادرات غیرنفتی انتشارات کلید پژوه

 

 

مولفین: دکتر احمد روستا و دکتر کبری سبزعلی یمقانی

 

کتاب جامع “تحلیل آمادگی صادرات” توسط دکتر احمد روستا و کبری سبزعلی یمقانی تالیف شده است تا افراد و شرکت­ها به مدد آن بتوانند از طریق چک لیست ها، راه کارها و پیشنهادات ارائه شده، تحلیل آمادگی صادرات خود را بررسی و کالاهای خود را با موفقیت در بازارهای جهانی عرضه کنند. رویکرد این کتاب، نگاهی عملی و کاملاً اجرایی دارد و تلاش شده تا راهنمایی برای افراد و شرکت­های مختلف باشد که از این طریق بتوانند آمادگی صادرات خود را تحلیل و با نگرشی متفاوت به صادرات محصولات یا خدمات خود بپردازند.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب تحلیل آمادگی صادرات

 

 

کتاب استراتژی بازاریابی و رفتار مصرف‌کننده انتشارات کلید پژوه

 

 

مولفان: جی. پل پیتر و جری سی. اولسون

 تلخیص و ترجمه:  دکتر احمد روستا و  کبری سبزعلی‌یمقانی

 

این کتاب تلخیص و ترجمه‌ای از کتاب استراتژی بازاریابی و رفتار مصرف کننده جی. پل پیتر و جری سی. اولسون است. جذابیت این کتاب، دو زبانه بودن آن و آوردن قسمت‌های بسیار مهم این کتاب ثقیل و حجیم در کتابی با ابعاد کوچک به صورت موجز می‌باشد که خواننده در مدت زمانی کوتاه می‌تواند به دنیایی از مطالب جذاب و خواندنی در حوزه‌ی رفتار مصرف کننده و استراتژی بازاریابی دست یابد. این کتاب شامل  5 بخش و 19 فصل است و در تلخیص و ترجمه آن دقت شده است تا محتوا و ارزش کلام از بین نرود یا کمرنگ نشود و نکات ارزشمند کتاب اصلی حفظ گردد. “در بخش اول نگاهی به رفتار مصرف کنندگان، در بخش دوم استراتژی بازاریابی و احساس و شناخت، در بخش سوم استراتژی بازاریابی و رفتار، در بخش چهارم استراتژی بازاریابی و محیط و در بخش پنجم استراتژی بازاریابی و رفتار مصرف کنندگان آورده شده است” و هر بخش حاوی فصولی است که مطالب و نکات ارزشمندی را در برمی‌گیرد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب استراتژی بازاریابی و رفتار مصرف‌کننده

 

 

کتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی روش‌ها و استراتژی‌های ژئومارکتینگ (بازاریابی مکانی) انتشارات کلید پژوه

 

 

مولفین: دکتر علی سبزعلی یمقانی، دکتر کبری سبزعلی یمقانی، دکتر احمد روستا

 

کاربرد فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعات جغرافیایی یا مکانی در کسب وکارها و صنعت بازاریابی هیچ گاه بیشتر و چشمگیرتر از امروز نبوده است. کسب و کارهای کوچک و بزرگ، بطور یکسان می توانند سیستم های اطلاعات جغرافیایی را به عنوان یک ابزار تحلیل ضروری و اجتناب ناپذیر به کار گیرند. از جمله ی این کاربردها در تحلیل مناطق بازاری، بازاریابی مستقیم، سیاست تبلیغات، واردات موازی و کنترل سیاست های قیمت گذاری، مدیریت مناطق فروش، بازاریابی مکانی و رفتار مکانی مصرف کننده، نمایش و به تصویر کشیدن مشتریان، مسیریابی فروش، استراتژی های مکان خرده فروشی و خدمات و نیز تدوین استراتژی های تجاری می باشد. هسته اصلی ژئومارکتینگ، سیستم اطلاعات جغرافیایی است که می تواند مفهوم بازاریابی را تقویت کند و یا بطور کلی تغییر دهد. این سیستم کمک می کند که داده ها در سیستم بازاریابی با اضافه شدن مولفه مکان بصورت منظم و یکپارچه با سایر اطلاعات جغرافیایی ارتباط برقرار نماید و از قابلیت های وسیع، متنوع و قدرتمند جی آی اس در فرآیند برنامه ریزی و پیاده سازی بازاریابی استفاده نمود.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی روش‌ها و استراتژی‌های ژئومارکتینگ (بازاریابی مکانی)

 

 

کتاب اصول مکان یابی با رویکرد ژئومارکتینگ (بازاریابی مکان‎‌محور)در صنعت خرده‌فروشی انتشارات کلید پژوه

 

 

مولفین: دکتر علی سبزعلی یمقانی، دکتر کبری سبزعلی یمقانی، دکتر محمد احمدی

 

یکی از مهمترین تصمیمات خرده‌فروشی، تصمیم‌گیری در مورد مکان فروشگاه است. امروزه، راحتی مشتریان بسیار اهمیت دارد و فروشگاه خرده‌فروشی صرفاً بر اساس موقعیت مکانی خود ممکن است به موفقیت یا شکست نایل شود. اگر در هنگام انتخاب محل اجرای طرح، بررسی‌های لازم صورت نگیرد این امر می‌تواند حیات خرده‌فروشی را در بلندمدت تحت تأثیر خود قرار دهد. مشکلات مکان‌یابی فروشگاه مدت‌هاست که در تحقیقات اقتصاددانان، جغرافیدانان و بازاریابان مورد توجه قرار گرفته است. ژئومارکتینگ یک تحول واقعی در علم مکان‌یابی را امکانپذیر کرده و تصمیم‌گیری در مورد نقاط مکان فروش را بهبود بخشیده است .ژئومارکتینگ برای مدیریت مناطق تجاری نیز مفید است، در نتیجه پویایی قابل‌توجهی را در ارتباط با تصمیم‌گیری برای افتتاح یک فروشگاه به وجود آورده است. انجام مطالعات مکان‌یابی اصولی و بهینه علاوه بر تأثیر اقتصادی بر عملکرد فروشگاه، دارای اثرات اجتماعی، محیط زیستی، فرهنگی و اقتصادی در منطقه محل احداث خواهد بود. بنابراین، انتخاب مناسب محل کسبوکار یک جزء حیاتی برای شرکت‌ها محسوب می‌شود. لذا، میتوان گفت که بازاریابی مکانی، یک رویکرد جدید است که برای تجارت مدرن و سازمان‌دهی مجدد انواع خرده‌فروشی استفاده می‌شود. در این کتاب تلاش شده تا مولفه‌ها و شاخص‌های مکان‌یابی با رویکرد ژئومارکتینگ در صنعت خرده‌فروشی ارائه گردد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب اصول مکان یابی با رویکرد ژئومارکتینگ (بازاریابی مکان‎‌محور) در صنعت خرده‌فروشی

 



:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 85
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیامک رضوی

 

 

کتاب مهارت‌های دهگانه زندگی انتشارات کلید پژوه

 

مولف: اعظم رسولی پرشکوه

 

این کتاب شامل ده مبحث شامل خود آگاهی، سبک های ارتباطی، ارتباط موثر، استرس، خشم، رفتار جرأت مندانه، حل مسأله، اعتماد به نفس (عزت نفس)، همدلی، تفکر نقاد، تفکر خلاق می باشد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب مهارت‌های دهگانه زندگی

 

کتاب وسواس در حیوانات مزرعه انتشارات کلید پژوه

 

 

نویسنده: ای کاتیا موریتز، دکترا

مترجم: مریم ستاری

 

نویسنده در این کتاب اختلال وسواس جبری (OCD) را در کودکان را بصورت قصه و در قالب زندگی حیوانات در یک مزرعه با زبانی ساده و کودکانه شرح داده است.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب وسواس در حیوانات مزرعه

 

 

کتاب پروتکل پیاده ‏سازی روانشناسی مثبت در محیط کار‏ انتشارات کلید پژوه

 

 

مولف: کبری سبزعلی یمقانی

 

امروزه مهمترین منبع مزیت رقابتی در هر سازمان‌ها، کارکنان متعهد، برانگیخته و وظیفه شناس است. برای رسیدن به این امر مهم مدیران سازمان ها باید تلاش نمایند انرژی ها و هیجان های مثبت را در محیط کار افزایش دهند و لذا برای تحقق این امر باید اقداماتی صورت پذیرید که یکی از این اقدامات پیاده سازی روانشناسی مثبت در محیط کار در قالب پروتکل می باشد. این کتاب با رویکرد مربیگری روانشناسی مثبت در محیط های کاری نگارش یافته و توجه ای ریزبینانه و حرفه ای به مولفه هایی دارد که می توان روانشناسی مثبت را در آن‌ها گنجاند تا بهره وری پرسنل در محیط کار افزایش یابد. هدف این کتاب ارائه یک استدلال مرکزی است که روانشناسی مثبت می تواند ما را به عصر جدیدی از درک و عملکرد سازمانی هدایت کند. با مطالعه کتاب متوجه خواهید شد که روانشناسی مثبت در محیط کار چگونه با سازمان های دولتی و خصوصی، بزرگ و کوچک ارتباط پیدا می کند و باعث رشد آنها می گردد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب پروتکل پیاده ‏سازی روانشناسی مثبت در محیط کار

 

 

کتاب بمک (بازی‌های محیط کار) ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

مولف: کبری سبزعلی یمقانی

 

در این کتاب  مولف، تعداد بسیاری بازی جذاب، ساده و مهیج را معرفی کرده که با کمترین هزینه و امکانات بتوانید در ساعات کاری داخل محل کار خود اجرا کنید. جذابیت این بازی ها در اجرای تکنفره و گروهی آن است. نام بمک برای کتاب از مخفف کلمات اولیهبازی‌های محیط کاریعنی تجمیعب: بازی، م: محیط” وک: کار” شکل گرفته است.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب بمک (بازی‌های محیط کار)

 

 

کتاب کاربردهای اجرایی روان‌شناسی مثبت ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

مولفین: استوارت آی. دونالدسون/ میهالی سزیکزمیهالی/ جین ناکامارو

مترجمین: دکتر کبری سبزعلی یمقانی، دکتر لیلا پیری و احمد شریفان

 

این کتاب تلاشی برای بررسی چالش‌هایی است که در محیط‌های کاری و محیط‌های آموزشی با آن روبرو هستیم. در سالیان گذشته، معمولاً به افراد و سازمان‌ها گفته می‌شود که چه کارهایی را نباید انجام دهند. ولی معمولاً مشخص نمی‌شود که این افراد و سازمان‌های چه کارهایی را باید انجام دهند. در این کتاب سعی شده است تا به این مقولات پرداخته شود. نویسندگان این کتاب، کتاب را با تعریفی از روان‌شناسی مثبت شروع می‌کنند و سپس تاریخچه مختصری از آنرا بیان می‌کنند. این کتاب شامل ۱۳ فصل است که به چهار زیرگروه عمده تقسیم می شود: ۱) بررسی عمده روان‌شناسی مثبت کاربردی ۲) ارتقای کیفیت سلامتی و آموزشی ۳) ارتقای کیفیت کاری و سازمانی ۴) پیشنهاداتی برای بکارگیری بهتر روان‌شناسی مثبت در زندگی.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب کاربردهای اجرایی روان‌شناسی مثبت

 

 

کتاب ومک (ورزش‌های محیط کار) ‏انتشارات کلید پژوه

 

 

مولف: کبری سبزعلی یمقانی

 

در این کتاب مولف، تعداد بسیاری ورزش های جذاب، ساده و مهیج را معرفی کرده که افراد با کمترین هزینه و امکانات بتوانند در ساعات کاری داخل محل کار خود اجرا کنند. جذابیت این ورزش ها در اجرای تکنفره و گروهی آن است. نام ومک برای کتاب از مخفف کلمات اولیهورزش های محیط کاریعنی تجمیعو: ورزش، م: محیط” وک: کار” شکل گرفته است.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب ومک (ورزش‌های محیط کار)

 

 

کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار انتشارات کلید پژوه

 

 

نویسنده: سارا لوئیس

مترجمین: دکتر کبری سبزعلی یمقانی،  دکتر لیلا پیری و معصومه زارع

 

نویسنده این کتاب، سعی کرده است تا با حداقل استفاده از اصطلاحات فنی روانشناسی، درکی از رویکرد روانشناسی مثبت و اجرای این رویکرد را به رهبران و مدیران سازمان‏ها و در تمامی سطوح، نمایش دهد و به آن‏ها نشان دهد که چگونه می‏توانند از تکنیک‏های روانشناسی مثبت در زمینه تخصصی خود در محیط کار استفاده کنند. این کتاب، جدیدترین یافته ‏های علمی و پژوهشی در زمینه موضوعاتی مانند مثبت گرایی، رشد سازمان‌ها، استفاده از انرژی مثبت، انجام فعالیت‌های جمعی متحول کننده، استفاده از سرمایه‏ های روانشناختی و رهبری کردن سازمان به صورت مناسب را دربر می‏ گیرد.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب روانشناسی مثبت در محیط کار

 

کتاب ساده ثروتمند شوید !انتشارات کلید پژوه

 

 

گردآوری و ویراستاری: دکتر کبری سبزعلی یمقانی

 

وارن بافت یک نقل قول دارد که می‌گوید:

اگر چیزهایی بخرید که احتیاجی به آن‌ها ندارید؛ به زودی مجبور خواهید شد چیزهایی را بفروشید که به آن‌ها احتیاج دارید.

 

برای خرید این کتاب همین الان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید کتاب ساده ثروتمند شوید



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیامک رضوی

طرح توجیهی(feasibility study) ارزیابی عملی بودن یک پروژه یا سیستم پیشنهادی را نشان می‎دهد. هدف طرح توجیهی کشف عینی و منطقی نقاط قوت و ضعف یک کسب و کار موجود یا سرمایه گذاری پیشنهادی، فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در محیط، منابع مورد نیاز برای انجام و در نهایت چشم اندازهای موفقیت است. به عبارت ساده‌تر، دو معیار برای قضاوت در مورد طرح توجیهی و جود دارند که شامل هزینه مورد نیاز و ارزش و نتایجی است که باید به دست آید؛ می‌باشد.

طرح توجیهی سازمان یافته باید پیشینه تاریخی کسب‌وکار یا پروژه، شرح محصول یا خدمات، صورت‌های حسابداری، جزئیات عملیات و مدیریت، تحقیقات بازاریابی و سیاست‌ها، داده‌های مالی، الزامات قانونی و تعهدات مالیاتی را ارائه دهد. به طور کلی، مطالعات طرح توجیهی مقدم بر توسعه فنی و اجرای پروژه است. طرح توجیهی پتانسیل پروژه را برای موفقیت ارزیابی می‌کند. بنابراین، عینیت درک شده عامل مهمی در اعتبار مطالعه برای سرمایه گذاران بالقوه و موسسات پشتیبان است و لذا باید با رویکردی عینی و بی‌طرفانه انجام گردد تا اطلاعاتی ارائه شود که بتوان بر اساس آن تصمیم‌گیری نمود.

بخش‌های اصلی در نوشتن طرح توجیهی

اساساً شش بخش برای هر طرح توجیهی، وجود دارد:

1. محدوده پروژه- که برای تعریف مشکل تجاری و یا فرصتی که باید مورد توجه قرار گیرد، استفاده می‌شود. دامنه طرح توجیهی باید قطعی و دقیق تعریف شده باشد. روایت طولانی از پروژه هیچ فایده‎ای ندارد و در واقع می تواند شرکت کنندگان پروژه را گیج کند. همچنین لازم است بخش‌هایی از کسب‌وکار که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر قرار می‌گیرند، از جمله مشارکت‌کنندگان پروژه و کاربران نهایی که تحت تأثیر پروژه قرار می‌گیرند، تعریف شوند. همچنین اسپانسر پروژه باید مشخص شود. بسیاری از پروژه‌ها درشرکت‌ها بدون یک محدوده پروژه مناسب شروع شده‌اند و در نتیجه، در داخل و خارج از مرزهای خود سرگردان شده‌ و باعث می‌شوند که تولیدات بسیار زیاد یا بسیار کمتری از مقدار مورد انتظار داشته باشند.

2. تحلیل جاری- تحلیل جاری برای تعریف و درک روش فعلی پیاده سازی، مانند یک سیستم، یک محصول، و غیره استفاده می‌شود. با کمک تحلیل متوجه می‌شویم که واقعاً هیچ مشکلی در سیستم یا محصول فعلی وجود ندارد. با کمک این نوع تحلیل، نقاط قوت و ضعف رویکرد فعلی شناسایی خواهد شد (مزایا و معایب). علاوه بر این، ممکن است عناصری از سیستم یا محصول فعلی وجود داشته باشد که ممکن است در جانشین آن استفاده شود، بنابراین در زمان و هزینه صرفه جویی می شود. بدون چنین تحلیلی، بعضی مشکلات هرگز شناسایی نمی‎شوند.

3. الزامات - چگونگی تعریف الزامات به موضوع مورد توجه پروژه بستگی دارد. به عنوان مثال، نحوه تعیین الزامات برای یک محصول به طور اساسی با الزامات یک ساختمان، یک پل یا یک سیستم اطلاعاتی متفاوت است. هر کدام ویژگی‌های کاملاً متفاوتی را نشان می‌دهند و به این ترتیب، به طور متفاوتی تعریف می‌شوند. نحوه تعریف الزامات برای تولید یک نرم افزار نیز به طور اساسی با نحوه تعریف آنها برای یک ساختمان متفاوت است.

4. رویکرد- رویکرد نشان دهنده راه حل یا مسیر عمل توصیه شده برای برآوردن الزامات است. در اینجا، گزینه‌های مختلف همراه با توضیح در مورد چرایی انتخاب راه حل ترجیحی در نظر گرفته شده است. در این نقطه است که استفاده از ساختارهای موجود و جایگزین‌های تجاری مورد توجه قرار می گیرد.

5. ارزیابی- این بخش اثربخشی هزینه رویکرد انتخاب شده را بررسی می‌کند. ارزیابی با تجزیه و تحلیل هزینه کل برآورد شده پروژه آغاز می شود. علاوه بر راه حل پیشنهادی، جایگزین‌های دیگری نیز به منظور ارائه یک مقایسه اقتصادی برآورد می‌شود. برای پروژه‌های توسعه، برآوردی از هزینه‌های نیروی کار همراه با برنامه زمان‌بندی پروژه که مسیر پروژه و تاریخ شروع و پایان پروژه را نشان می‌دهد، جمع‌آوری می‌شود.

6. بازنگری- در این قسمت تمام عناصر قبلی در طرح توجیهی گردهم آمده و یک بررسی رسمی با همه طرف‌های درگیر انجام می‌شود. بازنگری دو هدف را دنبال می‌کند: اثبات کامل بودن و دقت طرح توجیهی، و تصمیم‌گیری برای انجام پروژه. در صورت تأیید پروژه، بسیار مهم است که همه طرفین سندی را امضا کنند که بیانگر پذیرش و تعهد نسبت به پروژه است. ممکن است این حرکت ظاهراً کوچک به نظر برسد، اما امضاهای طرفین بعداً با پیشرفت پروژه، ارزش زیادی را به همراه خواهند داشت. در صورت رد طرح توجیهی، دلایل رد آن باید توضیح داده شود و به سند پیوست شود.

طرح توجیهی مالی

در مورد یک پروژه جدید، قابلیت مالی را می توان بر اساس پارامترهای زیر قضاوت کرد:

  • کل هزینه برآورد شده پروژه
  • تامین مالی پروژه از نظر ساختار سرمایه، نسبت بدهی به حقوق صاحبان سهام و سهم طراح از کل هزینه
  • سرمایه گذاری موجود توسط طراح در هر کسب و کار دیگری
  • جریان نقدی پیش بینی شده و سودآوری

قابلیت مالی یک پروژه باید اطلاعات زیر را ارائه دهد:

  • جزئیات کامل دارایی‌هایی که باید تأمین مالی شوند و میزان نقدشوندگی آن دارایی‌ها
  • نرخ تبدیل به نقدینگی  
  • پتانسیل مالی پروژه و شرایط بازپرداخت
  • حساسیت در قابلیت رسیدگی به عوامل زیر:
  • کند شدن نسبی فروش
  • کاهش شدید فروش
  • افزایش اندک هزینه
  • افزایش زیاد هزینه
  • شرایط نامناسب اقتصادی

مطالعه بازار

مطالعه بازار یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در نوشتن طرح توجیهی است، زیرا بازارپذیری محصول یا خدمات را بررسی می‌کند و خوانندگان را متقاعد می‌کند که بازار بالقوه‌ای برای محصول یا خدمات وجود دارد. اگر نتوان بازار قابل توجهی برای محصول یا خدمات ایجاد کرد، پس پروژه‌ای هم وجود ندارد. به طور معمول، مطالعات بازار قابلیت بررسی فروش بالقوه محصول، نرخ جذب بازار و زمان پروژه را در اختیار دارد. خروجی طرح توجیهی، گزارشی با جزئیات معیارهای ارزیابی، یافته‌های مطالعه و توصیه‌ها است.

طرح توجیهی فنی

این ارزیابی بر اساس طرح کلی نیازمندی‌های سیستم است تا اینکه مشخص شود آیا شرکت دارای تخصص فنی برای انجام تکمیل پروژه است یا خیر. هنگام نوشتن طرح توجیهی، موارد زیر باید در نظر گرفته شود:

  • شرح مختصری از کسب و کار برای ارزیابی عوامل احتمالی تأثیرگذار بر پروژه
  • بخشی از کسب و کار مورد بررسی
  • عامل انسانی و اقتصادی
  • راه حل‌های ممکن برای مشکل احتمالی

در این سطح، نگرانی اصلی این است که آیا این پیشنهاد هم از نظر فنی و هم از نظر قانونی امکان‌پذیر است یا خیر.

ارزیابی فنی طرح توجیهی بر دستیابی به درک درستی از منابع فنی موجود سازمان و کاربرد آنها برای نیازهای مورد انتظار سیستم پیشنهادی متمرکز است. این ارزیابی به بررسی سخت افزار و نرم افزار و چگونگی رفع نیاز سیستم پیشنهادی مربوط می‎شود.

اهمیت نوشتن طرح توجیهی

اهمیت طرح توجیهی بر اساس تمایل سازمان برای حصول درست آن قبل از اختصاص منابع، زمان یا بودجه است. در نگارش طرح توجیهی ممکن است ایده‌های جدیدی را کشف شود که دامنه پروژه را کاملاً تغییر دهد. بهتر است این تصمیمات از قبل انجام گیرند تا در آینده مشکلی پیش نیاید. انجام طرح توجیهی همیشه برای پروژه مفید است زیرا تصویر واضحی از پروژه و طرح پیشنهادی ارائه می دهد.

برخی از مزایای کلیدی انجام طرح توجیهی عبارتند از:

  • بهبود تمرکز تیم‌های پروژه
  • شناسایی فرصت‌های جدید
  • ارائه اطلاعات ارزشمند برای تصمیم گیری نهایی
  • محدود کردن گزینه‌های تجاری
  • شناسایی دلیل معتبر برای انجام پروژه
  • افزایش میزان موفقیت با ارزیابی پارامترهای متعدد
  • کمک به تصمیم گیری درست در مورد پروژه
  • شناسایی دلایل عدم ادامه کار

مزایای طرح توجیهی

  • رویکردهای ساختاریافته نسبت به پروژه‌های جدید
  • یافتن راه حل‌های جایگزین
  • کاهش تعداد پروژه‌های ممکن
  • شناسایی دلایل مشکل آفرین برای پروژه
  • توسعه مبانی اجرای بعدی پروژه
  • مبنای تصمیم گیری درست سرمایه گذاران احتمالی برای سرمایه گذاری در پروژه

 

برای مطالعه مطالب مرتبط با انواع طرح توجیهی می‌توانید به لینک‌های زیر مراجعه نمایید:

طرح‌های توجیهی خود اشتغالی

طرح توجیهی کشاورزی

طرح توجیهی گلخانه

طرح توجیهی بسته‌بندی حبوبات

طرح توجیهی برای گرفتن زمین از منابع طبیعی

طرح توجیهی سامانه کارا

طرح توجیهی تولید نایلون و نایلکس

طرح توجیهی بنیاد برکت

طرح توجیهی کشت هیدروپونیک زعفران

طرح توجیهی کارگاه بلوک زنی

طرح توجیهی بسته ‌بندی خشکبار و آجیل

طرح توجیهی پرورش قارچ

طرح توجیهی پرورش گل و گیاهان زینتی

کامفار: ابزاری قدرتمند برای طرح توجیهی

مراحل نوشتن طرح توجیهی کسب و کار

چرا به طرح توجیهی نیاز داریم؟

 



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 73
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیامک رضوی

این روزها داشتن یک وب سایت پرمخاطب و پربازدیدکننده یکی از مهم ترین عواملی است که تجارت ها باید به آن توجه کنند. در صورتی که شما بتوانید یک وب سایت پرمخاطب داشته باشید می توانید انتظار داشته باشید که بخش عمده ای از کار بازاریابی را انجام داده اید. از این رو در ادامه این پست قصد داریم تا به 13 توصیه طلایی که با عمل کردن به آن ها می توانید تعداد مخاطبین وب سایتتان را افزایش دهید اشاره کنیم.

1. بر اساس مخاطبین هدفتان برای طراحی وب سایت یک استراتژی داشته باشید!

 

داشتن یک استراتژی که بر اساس مخاطبین هدفتان باشد یکی از مهم ترین کارهایی است که شما باید سعی کنید تا برای این که یک وب سایت پرمخاطب و پربازدیدکننده داشته باشید انجام دهید. شما برای این که کار طراحی را شروع کنید قبل از هر چیزی نیازمند این هستید که برای خودتان یک استراتژی داشته باشید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است آن دسته از طراحانی که برای این که وب سایتشان را طراحی کنند از قبل یک استراتژی تعیین می کنند می توانند میزان موفقیتشان را نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند و بدون داشتن یک استراتژی منظم کار را شروع می کنند به میزان بسیار زیادی تضمین کنند. از آنجایی که شما برای این که یک وب سایت را طراحی کنید نیاز به این دارید که بر روی یک موضوع مشخص تمرکز کنید؛ بنابراین می توان انتظار داشت که هدف گذاری کردن و داشتن یک استراتژی مهم و مناسب می تواند یکی از بهترین روش ها برای انجام دادن این کار باشد. شما باید سعی کنید تا در این مرحله در ابتدا مشخص کنید که مخاطبین هدفتان و افرادی که قرار است کار طراحی وب سایت را بیشتر برای آن ها انجام دهید چه افرادی هستند و چه چیزهایی می خواهند. سپس سعی کنید تا بر این اساس یک استراتژی ایجاد کنید که بتوانید منجر به طراحی کردن وب سایتی شود که تمام نیازهایی را که آن ها دارند برآورده کند. ممکن است در ابتدا انجام دادن این کار کمی گیج کننده به نظر برسد ولی به مرور زمان و بررسی های بیشتر به این نتیجه خواهید رسید که بسیار راحت می توانید این کار را انجام دهید. فراموش نکنید که برای انجام دادن این کار پیش از هر چیزی نیاز به این دارید که یک "پیش برنامه" برای خودتان داشته باشید.

2. سعی کنید تا از چیزهایی که باعث می شوند تمرکزتان منحرف شود دوری کنید!

 

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که در طراحی کردن یک وب سایت اهمیت بسیار زیادی دارد و اکثر افرادی که یک وب سایت را طراحی می کنند به آن توجهی نمی کنند این است که شما به هنگام طراحی کردن وب سایت باید این موضوع را درنظر داشته باشید که از چیزهایی که ممکن است تمرکز شما را از بین ببرد دوری کنید. این چیزها می توانند شامل دامنه وسیعی از روش های جزیی طراحی و موضوعاتی از این قبیل باشند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان داده است که انجام دادن این کارها باعث می شود تا شما بتوانید بر روی موضوع اصلی وب سایتتان تمرکز کنید. این موضوع می تواند در طراحی کردن وب سایت نیز جلوه بکند. به این شکل که وقتی شما یک وب سایت را طراحی می کنید؛ به جای این که فکر کنید که بخش های جزئی این وب سایت را چگونه طراحی کنید باید به این فکر کنید که اصول کلی کار طراحی وب سایت باید به چه شیوه ای باشد. بر این اساس است که شما می توانید انتظار داشته باشید که در نهایت وب سایتی طراحی کنید که مورد قبول مخاطبین باشد. در صورتی که وب سایتی که مشاهده می کنید که طراحی آن به شیوه ای باشد که در صفحه های آن لینک های مختلف و متنوعی که هیچ کدامشان ارتباطی با موضوع اصلی وب سایت ندارند وجود داشته باشند در این صورت با یک نگاه به چنین وب سایتی می توان تشخیص داد فردی که این وب سایت را طراحی می کند فردی است که به جزئیات بیشتر از کلیات توجه می کند و همین موضوع می تواند یکی از عیوب مهم وب سایت شما باشد.

3. کاری کنید که وب سایت شما برای افرادی که با هر دستگاهی از آن بازدید می کنند ریسپانسیو باشد!

 

یکی دیگر از موضوعات مهمی که در این رابطه باید به آن توجه کنید این است که کاری کنید که وب سایتی که دارید برای افرادی که با هر دستگاهی از آن بازدید می کنند ریسپانسیو باشد. این موضوع موضوعی بسیار مهم است که توجه نکردن به آن می تواند منجر به شکست های بسیار زیادی در این زمینه شود. تحقیقات نشان داده است که ریسپانسیو بودن یک وب سایت در حقیقت یکی از کلیدی ترین و اساسی ترین ویژگی هایی است که هر وب سایتی برای این که بتواند طراحی موفقی داشته باشد حتما باید دارا باشد و وب سایت هایی که چنین ویژگی را ندارند وب سایت هایی هستند که شانس بسیار بیشتری برای نابود شدن دارند.

از آن جایی که تعداد افرادی که از گوشی های همراه استفاده می کنند روز به روز در حال افزایش است بنابراین می توان این گونه برداشت کرد که اگر شما نتوانید وب سایتی را طراحی کنید که نسبت به کاربران و افرادی که از گوشی های موبایل استفاده می کنند ریسپانسیو نباشد بخش عمده ای از کاربرانی را که با استفاده از گوشی های همراهشان به وب سایت ها می روند از دست داده اید و در نتیجه می توان انتظار داشت که بخش عمده ای از مخاطبین و مشتریانتان را از دست داده باشید! شما باید وب سایتتان را به شیوه ای طراحی کنید که علاوه با دستگاه های معمولی و کامپیوترهای شخصی بتوان با استفاده از گوشی های موبایل و تبلت ها و دستگاه های دیگر نیز از آن دیدن کرد در غیر این صورت این موضوع می تواند منجر به بروز ضررهای بسیار بدی برای شما شود!

4. از لایه ها (Layout) های ساده در طراحی استفاده کنید!

 

اصلا مهم نیست که وب سایتی که شما طراحی می کنید به چه میزان دارای پیچیدگی می باشد. چیزی که باید برای شما خیلی اهمیت داشته باشد این است که این وب سایت باید به شیوه ای طراحی شده باشد که دارای لایه های ساده ای باشد. این موضوع بسیار اهمیت دارد چون ممکن است به شکل طراحی کلی صفحه های وب سایت صدمه های جدی بزند. تحقیقات زیادی که افرادی که در زمینه طراحی وب سایت انجام می دهند بر روی این موضوع طراحی لایه های وب سایت انجام داده اند به این نتیجه رسیده است که آن دسته از وب سایت هایی که در آن ها طراحان سعی می کنند تا از لایه ها و لایه بندی های ساده استفاده کنند وب سایت هایی هستند که در آن ها شانس این که تعداد افرادی که به عنوان بازدیدکنندگان بیشتر شوند افزایش پیدا می کند. فراموش نکنید افرادی که قرار است به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن کنند افرادی هستند که دوست دارند تا همه چیز در طراحی وب سایت شما ساده باشد. از این رو در صورتی که لایه های وب سایت و سیستم طراحی لایه بندی ها پیچیده و عجیب و غریب باشد احتمال این که این افراد که برای اولین بار از وب سایت شما بازدید کرده اند گیج شوند و سعی کنند تا وب سایت را رها کنند خیلی بیشتر از زمانی می شود که طراحی لایه ها و لایه بندی های وب سایت حالت ساده ای داشته باشد. فراموش نکنید حتی در صورتی که شما پیچیده ترین سیستم محتوایی را در وب سایت هایتان داشته باشید ولی بازهم در صورتی که بتوانید از لایه بندی های ساده استفاده کنید شانستان را برای این که تعداد مخاطبین بیشتری پیدا کنید به میزان زیادی افزایش خواهید داد. همچنین فراموش نکنید که درست است که برخی از وب سایت ها و طراحی ها با استفاده از شیوه های متکلف لایه بندی می توانند توجه مخاطبین و بازدید کنندگان را به سمت خودشان جلب کنند ولی حقیقت این است که چنین کاری همیشه جوب نمی دهد و شما باید بدانید که همیشه سادگی در این کار بهتر است. در بسیاری از موارد شما به جای این که به طراحی های متکلف و عجیب وغریب لایه بندی ها توجه کنید بهتر است که از فضاهای سفید (White Space) استفاده کنید و اطمینان داشته باشید که این کار را خیلی آسان می کند.

5. نوشته های متن باید با فونت هایی نوشته شوند که خواندن آن ها برای مخاطبین آسان باشد!

 

یکی دیگر از نکته های بسیار مهم و کلیدی که اکثر افرادی که طراحی وب سایت می کنند به آن توجهی نمی کنند در صورتی که موضوع بسیار مهم و اساسی می باشد این است که نوشته هایی که شما در وب سایت می نویسید باید با استفاده از فونتی نوشته شوند که افرادی که سعی می کنند این متن ها را بخوانند بتوانند به آسانی این کار را انجام دهند. این موضوع با این که ممکن است در نگاه اول به نظر خیلی مهم نباشد ولی حقیقت این است که از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. شما باید متن را به شیوه ای بنویسید که افرادی که آن را می خوانند در خواندن حروف و کلمات مشکلی نداشته باشند و همین موضوع می تواند تعیین کننده این باشد که آیا بازدیدکنندگان در وب سایت شما می مانند یا می روند.

بسیاری از افرادی که طراحی وب سایت کار می کنند بر این باورند در صورتی که از متن های متکلف استفاده کنیم ممکن است با این روش توجه مخاطبین و افرادی که به عنوان بازدیدکننده از این وب سایت بازدید می کنند جلب شود. البته ممکن است در برخی از موارد این موضوع درست باشد ولی حقیقت این است که در نهایت در بسیاری از موارد ممکن است این موضوع باعث شود که تعداد مخاطبین و بازدیدکنندگان از وب سایت کم شود. همچنین بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته ثابت شده است که این کار می تواند اثرات منفی درازمدتی را بر روی میزان علاقه ای داشته باشد که مخاطبین و بازدیدکنندگان نسبت به ماندن در وب سایت شما دارند. بنابراین حتما سعی کنید تا از فونت هایی استفاده کنید که خواندن آن ها بسیار آسان است و مخاطبین می توانند به راحتی آن ها را بخوانند. همچنین باید توجه کنید فونت هایی که مورد استفاده قرار می دهید نه باید خیلی بزرگ باشند  ونه خیلی کوچک! همچنین می توانید از چندین فونت نیز استافده کنید ولی باید فراموش نکنید که این فونت های مختلف باید با همدیگر در یک هماهنگی مناسبی قرار داشته باشند!

6. در وب سایت از ویدیو نیز استفاده کنید!

 

این روزها استفاده کردن از ویدیوها به عنوان یکی از مهم ترین و کاربردی ترین روش ها برای بازاریابی کردن تبدیل شده است. امروزه با گسترش شیوه های بازاریابی و استفاده از تکنیک های پیشرفته تر و همچنین با افزایش میزان پهنانی باند اینترنت می توان بازاریابی با استفاده از ویدیو را به عنوان یکی از بهترین و موثرترین شیوه ای بازاریابی معرفی کرد. امروزه از این ویدیوها در شبکه های مخصوص به اشتراک گذاری ویدیو و همچنین وب سایت هایی که مربوط به به اشتراک گذاشتن ویدیوها هستند استفاده می شود. همچنین این ویدیوها در شبکه های اجتماعی نیز به شدت رواج پیدا کرده است به شیوه ای که امروزه در کار بازاریابی با استفاده از ابزارهایی مانند اینستاگرام به نظر غیرعادی است که تجارتی از پست های ویدیویی استفاده نکند. یکی از کاربردهایی که استفاده کردن از ویدو می تواند در بازاریابی داشته باشد به شیوه آپلود کردن ویدیوها در وب سایت ها است. بنابراین یک وب سایت خوب برای بازاریابی وب سایتی است که در آن طراحان سعی کنند تا حتما در کنار مطالبی که ارایه می کنند از ویدیوهایی نیز استفاده کنند. وقتی که شما از ویدیوها استفاده می کنید می توانید کاری کنید که توجه مخاطبین به شما جلب شود و بنابراین با انجام این کار می توانید انتظار داشته باشید که احتمال این که به وب سایت های دیگر بروند کمتر شود. این کار همچنین می تواند به میزان زیادی به شما کمک کند تا شانستان برای این که تعداد افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن می کنند افزایش پیدا کند و در نتیجه شما می توانید به این روش مخاطبین بیشتری برای تجارتتان پیدا کنید.

7. به فونت های مربوط به عناوین و زیرعنوان ها توجه کنید!

 

یکی دیگر از موضوعاتی که شما برای این که یک طراحی مناسب وب سایت داشته باشید باید خیلی به آن توجه کنید این است که به فونت هایی که مربوط به عنوان ها و همچنین زیرعنوان ها می باشد توجه کنید. تحقیقاتی که در این زمینه توسط افرادی که در این کار متخصص هستند انجام گرفته نشان داده است که در وب سایت هایی که در آن ها طراحان سعی می کنند تا فونت های نشان دهنده عنوان ها را از فونت هایی که زیرعنوان ها را نشان می دهد و همچنین متن اصلی جدا کنند میزان موفقیت در داشتن تعداد مخاطبین بیشتر خیلی نسبت به وب سایت هیی که این کار را انجام نمی داده اند بیشتر بوده است. بنابراین سعی کنید تا حتما از فونت های مخصوص به عناوین و همچنین زیرعنوان ها استفاده کنید و تناسب آن ها را با هم درنظر داشته باشید تا شانستان برای موفقیت بیشتر شود.

8. سعی کنید حتما در کنار متن های وب سایت، از تصاویر مناسب و در صورتی که می توانید از گیف های مناسب استفاده کنید!

 

یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی که شما باید برای این که کار بازاریابی با استفاده از وب سایت را انجام دهید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا از تصاویر مناسب برای وب سایتتان استفاده کنید. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد چون می تواند منجر به افزایش پیدا کردن تعداد مخاطبین به میزان بسیار زیادی بشود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که در صورتی که در یک وب سایت طراحان سعی کنند تا از تصاویری استفاده کنند که هم دارای کیفیت زیادی است و هم می تواند به عنوان تصاویر مرتبط از آن ها استفاده کرد شانس این که صفحه های این چنین دارای تعداد بالای بازدیدکنندگان باشند به مراتب بیشتر از وب سایت هایی است که در آن ها اصلا یا از تصویری استفاده نشده و یا این که تصاویری که در آن قرار داده شده دارای کیفیت پایینی می باشد. بنابراین توجه کردن به این که از چه تصاویری استفاده می کنید می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کار شما داشته باشد.

یکی دیگر از مضوعاتی که شما می توانید برای این که وب سایت را پربازدیدکننده تر کنید به آن توجه کنید این است که سعی کنید تا در کنار نوشته های وب سایت، از گیف ها استفاده کنید. این کار می تواند به شما کمک کند تا احتمال این که تعداد افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایتتان دیدن می کنند را افزایش دهید به این دلیل که استفاده کردن از گیف ها می تواند باعث شود که توجه این افراد به تجارت شما جلب شود.

9. به بخش CTA وب سایت توجه کنید!

 

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که شما باید حتما به هنگام طراحی کردن وب سایت به آن توجه کنید بخش CTA وب سایت است. در این بخش شما بعد از این که تمام توضیحات را درباره محصولاتی که تجارتتان تولید کرده است و یا خدماتی که ارایه می کند مطرح کردید به مخاطبین و افرادی که قرار است به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن کنند نشان می دهید برای این که از محصولاتی که تجارتتان تولید می کند خرید کنند و یا از خدماتی که تجارتتان ارایه می کند استفاده کنند باید چکار کنند. شما باید سعی کنید تا این بخش از وب سایت را به شیوه ای طراحی کنید که افرادی که می خواهند از تجارت شما دیدن کننده احساس کنند که می توانند به راحتی این کار را انجام دهند. این موضوع خیلی مهم است که شما یک دکمه CTA مناسبی را طراحی کنید به شیوه ای که افرادی که می خواهند به وب سایت شما بیایند برای این که از تجارت شما خرید کنند رغبت پیدا کنند. انجام دادن این کار می تواند باعث شود که مخاطبین احساس کنند که شما به اندازه کافی برای آن ها احترام قائل بوده اید که بخشی را که مربوط به آنان است به این صورت درآورده اید.  این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی میزان موفقیت شما داشته باشد.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این بخش از وب سایت شما باید داشته باشد این است که باید به اندازه کافی بزرگ باشد که توجه افرادی را که به عنوان بازدیدکننده به وب سایت شما آمده اند به خودش جلب کند و متنی که در این بخش نوشته می شود نیز باید متنی جذاب باشد تا آن ها به راحتی بتوانند آن را انتخاب کنند.

10. سعی کنید در مخاطبین اعتماد ایجاد کنید!

 

ایجاد کردن اعتماد در مخاطبین نیز از دیگر کارهایی است که انجام دادن آن می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطبین و احتمال این که تبدیل به مشتریان شما شوند داشته باشد. در صورتی که شما این توانایی را داشته باشید که با استفاده از روش های مختلف طراحی وب سایت اعتماد در آن ها ایجاد کنید می توانید انتظار داشته باشید که تعداد افرادی که تبدیل به مخاطبین و مشتریان دایمی شما می شوند بیشتر می شود. همچنین تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است یکی از مهم ترین و کلیدی ترین پارامترهایی که می تواند در تعیین کردن تعداد افرادی که تبدیل به مخاطبین فعال و در برخی از موارد مخاطبین وفادار یک تجارت باشد اثر بسیار زیادی دارد این است که در آن ها اعتماد ایجاد شود. بنابراین در صورتی که شما به عنوان یک وب سایت بتوانید در این مخاطبین اعتماد ایجاد کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای این که بتوانید مخاطبین بیشتری داشته باشید افزایش پیدا می کند.

عامل اعتماد یکی از عواملی است که می تواند نقش بسیار مهم و کلیدی در تبدیل کردن افرادی که به عنوان افراد معمولی و بازدیدکننده های معمولی از وب سایت شما بازدید می کنند به افرادی داشته باشد که مخاطبین و مشتریان فعال و در برخی از موارد دایمی شما می باشند. در صورتی که شما بتوانید با وب سایتی که طراحی می کنید چنین اعتمادی را در آن ها ایجاد کنید می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای این که تعداد مشتریانتان را بیشتر کنید افزایش دهید. شما باید سعسی کنید تا با روش های مختلفی که می توانید به مخاطبین نشان دهید که برند قابل اطمینانی هستید و باید سعی کنید تا اعتماد و اطمینان آن ها را بدست آورید.

11. از روش هایی برای افزایش سرعت وب سایت استفاده کنید!

 

یکی از کلیدی ترین و مهم ترین پارامترهایی که می تواند بر روی این که چه تعداد از افراد به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما بازدید می کنند تاثیر داشته باشد این است که شما سعی کنید سرعت وب سایتتان را بیشتر کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند باعث شود که تعداد افرادی که به عنوان بازدیدکننده هایی که برای اولین بار است به وب سایت شما سر می زنند و در همان ابتدا تبدیل به مخاطبین دایمی می شوند افزایش پیدا کند. فراموش نکنید افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن می کنند افرادی هستند که اصلا برای این که صفحه شما لود شود حوصله ندارند و در صورتی که سرعت لود شدن صفحه شما از یک میزان بیشتر بود این صفحه را رها می کنند و به سراغ صفحه دیگری می روند. همچنین باید به این موضوع توجه داشته باشید که بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است به میزانی که سرعت لود شدن صفحه وب سایت شما بیشتر باشد به همان میزان تعداد افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن می کنند نیز بیشتر می شود. در صورتی که وب سایت شما چند دقیقه طول بکشد تا لود شود شما نمی توانید انتظار داشته باشید که وب سایت شما نسبت به وب سایت های دیگری که به سرعت لود می شوند تعداد بازدیدکننده بیشتری داشته باشد. بنابراین در صورتی که می خواهید وب سایتی داشته باشید که تعداد مخاطبین آن زیاد باشد باید سعی کنید تا حتما به پارامتر سرعت لود شدن وب سایت به عنوان یکی از مهم ترین و کلیدی ترین پارامترها توجه کنید.

برای این که وب سایتی داشته باشید که سرعت لود شدن آن زیاد باشد عوامل مختلفی دخالت دارند. به عنوان مثال یکی از مهم ترین عواملی که می تواند سرعت وب سایت را کند کند تصاویری است که با فرمت های نامناسب در این وب سایت آپلود شده اند. این کار می تواند سرعت وب سایت شما را به میزان بسیار زیادی کاهش دهد. البته عوامل مختلف دیگری نیز وجود دارند که می توانند تعیین کننده سرعت وب سایت باشند که شما باید سعی کنید تا این عوامل را شناسایی کنید و بر این اساس سرعت وب سایتتان را تا جایی که می توانید افزایش دهید.

12. سعی کنید از استراتژی هایی استفاده کنید برای این که مخاطبینی که برای اولین بار از وب سایت شما بازدید می کنند برای بار دیگر برگردند!

 

از دیگر نکته های مهمی که شما باید به هنگام طراحی وب سایت به آن توجه کنید این است که سعی کنید از تاکتیک ها و استراتژی هایی استفاده کنید که در این استراتژی ها مخاطبین را تشویق کنید تا بار دیگر به وب سایت شما سر بزنند. شما باید این وب سایت را به شیوه ای طراحی کنید که فردی که برای اولین بار به عنوان یک بازدیدکننده از وب سایت شما بازدید می کند احساس کند که دوست دارند تا دوباره به وب سایت شما سر بزند. (و یا حداقل برای انجام این کار برای او انگیزه ای ایجاد کنید!) این کار می تواند باعث شود شانس شما برای این که تعداد مخاطبین بیشتری داشته باشید افزایش پیدا کند. یکی از نکته های مهمی که شما به عنوان طراحان وب سایت باید به آن توجه داشته باشید این است که در صورتی که یکی از بازدیدکنندگان در صورتی که تبدیل به مخاطبین شما نشده است وب سایت شما را ترک کند؛ احتمال این که دوباره به وب سایت شما برگردد خیلی کم می شود بنابراین تا جایی که می توانید باید از تکنیک هایی استفاده کنید که انگیزه ای برای دوباره برگشتن این افراد ایجاد شود!

13. آخرین و البته مهم ترین نکته این که : به موضوع بهینه سازی موتورهای جستجوگر یا سئو (SEO) توجه کنید!

 

نکته آخر (که البته از نظر اهمیت باید آن را نکته اول دانست) این است که سعی کنید حتما به موضوع بهینه سازی موتورهای جستجوگر توجه کنید. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته نشان داده است مهم ترین و کلیدی ترین پارامتر برای یک وب سایت برای این که تعداد مخاطبین زیادی داشته باشد موضوع بهینه سازی موتورهای جستجوگر می باشد. این موضوع اصلی ترین عاملی است که می تواند تعیین کننده این باشد که وب سایت شما اصلا دیده شود! بهینه سازی موتورهای جستجوگر در حقیقت کارهایی است که شما انجام می دهید برای این که وب سایت شما در میان رده بندی هایی که موتورهای مختلف جستجوگر انجام می دهند در رده بندی های بالاتری قرار داشته باشد. بنابراین در صورتی که فردی کلمه و یا کلماتی را جستجو کرد که مرتبط با تجارت شما بود وب سایت شما در این رده بندی ها در بخش های بالاتری ظاهر شود. متخصصان و افرادی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که در صورتی که شما بهترین وب سایت را هم داشته باشید ولی نتوانید با استفاده از بهینه سازی موتورهای جستجوگر کاری کنید که در الگوریتم های موتورهای جستجوگر در رده بندی های بالا دیده شود احتمال این که بتوانید تعداد مخاطبین کافی داشته باشید صفر می شود به این دلیل که مخاطبین از طریق جستجو کردن در موتورهای جستجوگر سعی می کنند تا وب سایت هایی مانند وب سایت شما را پیدا کنند و بنابراین در صورتی که وب سایت شما در این لیست ها ظاهر نشود آن ها موفق نمی شوند وب سایتان را پیدا کنند!

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیامک رضوی

 

 

61. به اهمیت رنگ ها در طراحی توجه کنید!

 

شما برای این که یک طراحی مناسب وب سایت داشته باشید باید سعی کنید تا به اهمیتی که رنگ ها می توانند در طراحی شما داشته باشند به خوبی توجه کنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا ترتیب رنگ ها را در طراحی رعایت کنند افرادی هستند که شانس بیشتری برای جلب توجه بازدیدکنندگان  و افزایش دادن تعداد آن ها دارند. بنابراین سعی کنید تا رنگ هایی که در این وب سایت بکار می برید رنگ های مناسبی باشند. البته باید این نکته را هم درنظر داشته باشید که این که چه نوع رنگ هایی را برای این کار بکار می برید موضوعی است که شما باید بر اساس نوع وب سایت و نوع موضوعی که می خواهید درباره آن بنویسید و همچنین نوع مخاطبینی که به عنوان بازدیدکننده به وب سایت شما می آیند مشخص شود ولی حقیقت این است که انتخاب رنگ ها تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت وب سایت شما خواهد گذاشت و در صورتی که شما رنگ هایی را برای وب سایتتان انتخاب کنید که بتواند به میزان قابل توجهی مخاطبین را به خودش جلب کند شانستان برای موفقیت زیاد می شود.

 

62. وب سایت را به شیوه ای طراحی کنید که برای کاربران موبایل هم قابل استفاده باشد!

 

این نکته یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی است که شما به هنگام طراحی وب سایت باید به آن توجه کنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند وب سایتشان را به شیوه ای طراحی کنند که حتی افرادی که با استفاده از موبایل به این وب سایت می روند موفق شوند که به خوبی از آن استفاده کنند نسبت به افرادی که وب سایتشان را تنها برای سیستم عامل ویندوز طراحی می کنند و به موبایل توجهی نمی کنند بسیار موفق تر عمل می کنند. تحقیقات نشان داده است این روزها تعداد افرادی که از موبایل برای رفتن به وب سایت ها استفاده می کنند روز به روز در حال افزایش می باشد. حتی این روزها تعداد افرادی که برای رفتن به وب سایت ها از موبایل استافده می کنند از افرادی که از وسیله های دیگر استفاده می کنند بیشتر است! بنابراین در صورتی که وب سایت شما به شیوه ای طراحی شده باشد که چنین وضعیتی در آن وجود نداشته باشد شما تمام افرادی را که برای رفتن به وب سایت از موبایل استفاده می کنند را از دست می دهید! از این رو خیلی مهم و ضروری است که این نکته را درنظر داشته باشید که وب سایت ها را به گونه ای طراحی کنید که برای این کاربران هم قابل استفاده باشد.

 

63. در صورتی که شما می خواهید از کاربران درخواست کنید تا ثبت نام کنند؛ سعی کنید اطلاعات مربوط به ثبت نام را ساده و کوتاه ارایه کنید!

 

فراموش نکنید کاربران دوست ندارند شما اطلاعات زیادی را که ممکن است به درد آن ها نخورد ارایه کنید. به عنوان مثال در صورتی که شما دوست دارید کاری کنید که آن ها ثبت نام کنند؛ باید سعی کنید تا اطلاعاتی را که قرار است در این باره به آن ها بدهید به شیوه ای بسیار ساده و با جزئیات خیلی کم در اختیارشان قرار دهید. در این صورت به آن ها این شانس را می دهید تا خودشان به راحتی فکر کنند و بتوانند به خوبی تصمیم گیری کنند. اما در صورتی که اطلاعات زیادی را در اختیار آن ها قرار دهید احتمال این که آن ها دچار آشفتگی شوند زیاد می شود و بنابراین احتمال این که کلا فکر ثبت نام کردن را از سرشان بیرون کنند بالا خواهد رفت.

 

64. به سرعت وب سایت توجه کنید!

 

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که شما باید حتما در طراحی وب سایت به آن توجه داشته باشید این است که سرعت وب سایتتان باید به اندازه کافی بالا باشد. فراموش نکنید که مخاطبین دوست ندارند به وب سایت هایی بروند که دارای سرعت پایین می باشد به این دلیل که وقتی که آن ها به چنین وب سایت هایی بروند ممکن است به دلیل بی حوصلگی کلا از این وب سایت ها خارج شوند. تحقیقات نشان داده است که سرعت وب سایت یکی از کلیدی ترین عواملی است که می تواند تعیین کننده میزان بازدید مخاطبین از یک وب سایت باشد و علاوه بر آن حتی تغییرات بسیار اندک در سرعت وب سایت (که حتی ممکن است به اندازه 0.1 ثانیه هم باشد) می تواند تاثیرات زیادی بر روی احتمال بالا رفتن و یا پایین آمدن تعداد مخاطبین داشته باشد. از این رو در صورتی که شما می خواهید تعداد مخاطبینتان بالا برود باید سعی کنید تا جایی که می توانید سرعت وب سایتتان را بالا ببرید. برای این که سرعت وب سایتتان بالا برود روش های مختلفی وجود دارد که شما باید این روش ها را در راهنماهای که در این زمینه وجود دارد پیدا کنید و به آن ها عمل نمایید.

 

65. به منوهای وب سایت توجه کنید!

 

یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث شود تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما افزایش پیدا کند توجه کردن به منوهای وب سایت می باشد. در صورتی که شما وب سایتتان را به شیوه ای طراحی کنید که در آن منوها به درستی در کنار هم قرار گرفته باشند و افرادی که به عنوان بازدیدکننده به این وب سایت ها سر می زنند بتوانند به راحتی از این منوها استفاده کنند می توانید شانستان را برای داشتن تعداد زیادی از مخاطبین و بازدیدکنندگان بالا ببرید. این در صورتی است که اگر منوهای وب سایت شما به شیوه ای درهم و برهم در کنار هم قرار گرفته باشند که تفکیک کردن آن ها از همدیگر کار دشواری باشد شانستان برای داشتن تعداد مخاطبین بالا کمتر می شود. بنابراین باید سعی کنید تا جایی که می توانید منوهای وب سایت را به شیوه ای طراحی کنید که افرادی که می خواهند به آن نگه کنند بتوانند به راحتی مرز میان منوهای مختلف را تشخیص دهند و بنابراین به راحتی بتوانند از ویژگی هایی که در وب سایت شما وجود دارد استفاده کنند.

 

66. به این نکته باور داشته باشید که رنگ ها می توانند اثرات مختلفی داشته باشند!

 

رنگ ها می توانند اثرات روان شناسانه مختلفی بر روی مخاطبین داشته باشند. بنابراین در صورتی که شما می خواهید از روان شناسی رنگ ها استفاده کنید باید سعی کنید تا در انتخاب رنگ ها با دقت عمل کنید. تحقیقات نشان داده است وب سایت ها می توانند با انتخاب رنگ های مختلف از نظر روان شناسی اثراتی در مخاطبین داشته باشند که باعث شود برای تبدیل شدن به مخاطبین و یا تبدیل نشدن به مخاطبین تصمیم گیری کنند. بنابراین در صورتی که شما می خواهید مخاطبین زیادی را به سمت و سوی خودتان جلب کنید باید سعی کنید تا از رنگ هایی استفاده کنید که باعث می شود که آن ها به سمت و سوی شما کشیده شوند. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از رنگ ها می تواند رابطه مستقیم و زیادی با میزان درگیر شدن مخاطبین در کار شما داشته باشد و بنابراین در صورتی که شما می خواهید از این تکنیک استفاده کنید باید سعی کنید تا روان شناسی رنگ ها را به خوبی یاد بگیرید.

 

67. فراموش نکنید که هر رنگی می تواند اثرات روان شناسی مخصوصی بر روی مخاطبین داشته باشد!

 

یکی دیگر از نکته هایی که شما باید به آن توجه کنید این است که هر رنگی می تواند تاثیرات مخصوصی بر روی مخاطبین داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که هرکدام از رنگ ها می توانند یک اثر مخصوصی بر روی افرادی که این رنگ ها را می بینند داشته باشند. به عنوان مثال، در صورتی که شما از رنگ قرمز برای رنگ کردن دیوارهای یک اتاق استفاده کنید ممکن است بعد از مدتی افرادی که در این اتاق زندگی می کنند دیوانه شوند! تحقیقات همچنین نشان داده است که استفاده از رنگ های آرام مانند رنگ آبی و یا رنگ هایی مانند آن می تواند تاثیر مثبتی بر روی خلق و خوی افراد داشته باشد. حتی استفاده کردن از رنگی مانند رنگ بنفش می تواند باعث شود که میزان عصبانیت شما از بین برود. بنابراین در صورتی که شما می خواهید توجه مخاطبین را به سمت خودتان جلب کنید باید سعی کنید تا از رنگ هایی استفاده کنید که به آن ها احساس های مربوط به مطالبی که می خواهید بنویسید می دهد. شما باید بدانید که چگونه از رنگ ها استفاده کنید تا بتوانید به خوبی با مخاطبینتان تعامل داشته باشید. به عنوان مثال رنگ قرمز رنگی است که در صورتی که شما برای وب سایت بکار ببرید یک معنی می دهد و رنگ آبی یک معنی دیگر و سیاه یک معنی دیگر و غیره.

 

68. به هنگام استفاده کردن از رنگ ها به موضوع "تضاد رنگ ها" نیز توجه کنید!

 

یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که شما سعی کنید تا به تضاد رنگ ها توجه کنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا از رنگ های متضاد استفاده کنند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت در کار طراحی وب سایت دارند. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید از موضوع تضاد یا کنتراست رنگ ها به شیوه ای استفاده کنید که به بهترین شکل ممکن توجه مخاطبین را به سمت و سوی خودش بکشاند. دانشمندان بر این باورند در صورتی که شما بخواهید وب سایتی طراحی کنید که تعداد بازدیدکنندگان زیادی داشته باشد باید حتما سعی کنید تا از تضاد رنگ ها به شیوه ای موثر استفاده کنید تا رنگ ها بتوانند خودشان را نشان دهند به شیوه ای که توجه مخاطبین را به خودشان جلب کنند.

 

69. نوع فونت را بر اساس نوع محتوا و نوع وب سایت انتخاب کنید!

 

از دیگر نکته هایی که شما باید حتما به آن توجه کنید این است که نوع فونت را بر حسب نوع وب سایتی که قرار است طراحی کنید انتخاب کنید. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از این روش می تواند به میزان قابل توجهی تعداد مخاطبین را بیشتر کند و شانس شما را برای این که در این کار موفق شوید افزایش دهد. دانشمندان ثابت کرده اند افرادی که سعی می کنند تا نوع فونت را بر اساس نیازی که مخاطبین برای توجه کردن به یک نوع وب سایت دارند انتخاب کنند افرادی هستند که از نظر افزایش وب سایت بهتر عمل می کنند. بنابراین در صورتی که شما سعی کنید تا از فونت هایی استفاده کنید که می دانید می توانند تاثیر بیشتری داشته باشند می توانید انتظار داشته باشید که در آینده تعداد مخاطبینتان بیشتر می شوند. البته در اینجا یک سوال مهم باقی می ماند و آن هم این است که چه نوع فونتی برای وب سایت مناسب است. برای پاسخ دادن به این سوال باید سعی کنید تا راهنماهای مورد نظر را که در وب سایت های مختلف قرار دارد مطالعه کنید و بر این اساس فونت مورد نظر را انتخاب کنید.

 

70. اندازه نوشته ها بر روی بالا یا پایین بردن تعداد مخاطبین وب سایت تاثیر زیادی دارد!

 

از دیگر نکته هایی که باید به آن توجه کنید اندازه نوشته ها می باشد. تحقیقات دانشمندان نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا وب سایت مناسب و با کیفیتی طراحی کنند افرادی هستند که باید حتما به اندازه هایی که نوشته هایشان دارد هم توجه نمایند. اندازه نوشته ها و فونت هایی که در وب سایت ها قرار می گیرد یکی از عوامل مهم و کلیدی است که می تواند تاثیر زیادی بر روی تعداد مخاطبین و تعداد بازدیدکنندگان از وب سایت داشته باشد. در صورتی که اندازه نوشته های شما بیش از اندازه بزرگ باشد شانسی برای موفقیت ندارید و در صورتی که اندازه این نوشته ها از حد معمولی کوچکتر باشد هم شانسی برای موفقیت نخواهید داشت. شما باید سعی کنید تا اندازه نوشته های خودتان را در یک حد معمولی نگه دارید که نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشد و در این صورت خواهید توانست تا آن طور که می خواهید به موفقیت برسید. دانشمندان همچنین ثابت کرده اند که برای تعیین اندازه نوشته های وب سایت باید به راهنماهایی که در این رابطه وجود دارد رجوع نمایید.

 

71. به فرمت عناوین توجه کنید!

 

شما به عنوان یک طراح وب سایت باید سعی کنید تا به فرمتی که عناوین دارند توجه کنید. عناوینی که در وب سایت شما قرار می گیرند نقش مهمی در جلب کردن مخاطبین بازی می کنند. در صورتی که شما سعی کنید تا عناوین وب سایت را با فرمت های مناسبی ارایه کنید شانستان برای این که در این کار موفق شوید افزایش پیدا می کند. بسیاری از مخاطبین و بسیاری از افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن می کنند افرادی هستند که برای اولین بار و قبل از این که مطالب وب سایت را بخوانند صرفا به عناوین توجه می کنند و بنابراین در صورتی که شما سعی کنید تا عناوین وب سایت را به شیوه ای جذاب و با فرمت های مناسب بنویسید شانستان برای این که در این کار موفق شوید بیشتر می شود. بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید از فرمت هایی برای عناوین استفاده کنید که به اندازه کافی جذاب باشند که توجه مخاطبین و افرادی را که به عنوان بازدیدکننده از وب سایتتان دیدن می کنند به خودشان جلب کنند.

 

72. از فضاهای سفید استفاده کنید!

 

استفاده کردن از فضای سفید نیز یکی دیگر از موضوعات مهمی است که می تواند به شما کمک کند تا کار طراحی وب سایتتان را به خوبی انجام دهید. دانشمندان ثابت کرده اند افرادی که سعی می کنند تا فضای وب سایتشان را پر کنند و بدون این که به این توجه کنند که میان این وب سایت جای خالی قرار دهند سعی می کنند تا یک فضای وب سایت شلوغی داشته باشند افرادی هستند که شانسشان برای این که تعداد مخاطبین زیادی داشته باشند کمتر می شود به این دلیل که آن ها به اهمیتی که "فضای سفید"در طراحی وب سایت دارد اصلا توجهی نمی کنند. حقیقت این است که وجود فضای سفید در وب سایت ها موضوعی مهم است و در صورتی که شما سعی کنید تا به این موضوع توجه کنید شانستان را برای داشتن تعداد مخاطبین بیشتر بالا برده اید. شما باید سعی کنید تا صفحه وب سایت را زیادی شلوغ نکنید و در کنار این وب سایت از فضاهای سفید استفاده کنید. دانشمندان نشان داده اند وب سایت هایی که در آن ها به فضای سفید به اندازه کافی توجه می شود وب سایت هایی هستند که احتمال موفقیتشان بسیار بیشتر است.

 

73. به آمارها توجه کنید!

 

از دیگر نکته های بسیار مهم به هنگام طراحی وب سایت این است که شما باید سعی کنید تا به آمارهایی که در این زمینه وجود دارد توجه کنید. در صورتی که شما بررسی کنید که چه افرادی به وب سایت شما سر می زنند و چه افرادی به عنوان بازدیدکننده از وب سایتتان دیدن می کنند و از میان این افراد چند درصد از آن ها حقیقتا مخاطبین شما می شوند شما این امکان را پیدا می کنید که دیدگاه بهتری نسبت به وب سایتتان و موقعیتی که در میان مخاطبین دارید داشته باشید. محققانی که در این زمنیه تحقیق می کنند نشان داده اند که توجه کردن به این موضوع می تواند باعث شود که شما بتوانید روش های جدیدی را برای ارتقای کیفیت وب سایتتان اتخاذ کنید. به عنوان مثال در صورتی که شما سعی کنید تا به آمارهای وب سایتی که به یک شیوه مخصوص طراحی کرده اید توجه کنید و در صورتی که احساس کنید که این آمارها پایین است می توانید شیوه طراحی وب سایت را تغییر دهید و یک روش و یا روش های جدیدی را برای طراحی اتخاذ کنید که می تواند به شما کمک کند تا تعداد مخاطبینتان را بالاتر ببرید.

 

74. هر چند وقت یک بار وب سایتتان را به روز رسانی کنید!

 

 

به روز رسانی کردن وب سایت هم نکته بسیار مهم دیگری است که شما باید حتما به آن توجه کنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که وب سایتشان را به روز رسانی می کنند افرادی هستند که عملکرد بسیار موفق تری نسبت به آن هایی که این کار را انجام نمی دهند دارند. بنابراین شما باید سعی کنید تا وب سایتتان را هر چند وقت یک بار به روز رسانی نمایید. در به روز رسانی کردن وب سایت شما باید سعی کنید تا در معرض آخرین اطلاعات مرتبط با وب سایت ها قرار بگیرید و سپس سعی کنید تا با تمام توان سیستم های جدیدی برای وب سایت طراحی نمایید. به روز رسانی کردن وب سایت می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی موفقیت شما در کار داشته باشد و می تواند به میزان قابل توجهی وب سایت شما را  از نظر کیفیتی ارتقا دهد. تحقیقات همچنین نشان داده است که افرادی که سعی می کنند تا از به روز رسانی وب سایت ها دور بمانند افرادی هستند که بعد از یک مدت کوتاه به سرعت در این کار شکست می خورند.

 

75. سعی کنید در لابلای پست هایی که می گذارید درباره روان شناسی و موضوعات جذاب هم پست هایی قرار دهید!

 

شما به عنوان یک طراح وب سایت باید سعی کنید تا در لابلای پست هایی که در زمینه مطالب مرتبط با تجارت خودتان می گذارید پست هایی هم بگذارید که مرتبط با زمینه هایی مانند روان شناسی و موضوعاتی مانند آن باشد. تحقیقات نشان داده است که افرادی که سعی می کنند تا از چنین پست هایی در وب سایتشان استفاده کنند نسبت به دیگران بسیار موفق عمل می کنند. در صورتی که شما صرفا بخواهید درباره پست ها و مطالبی که مرتبط با کار خودتان است در وب سایتتان پست بگذارید شانستان برای این که در این کار موفق شوید کمتر می شود به این دلیل که افرادی که به عنوان بازدیدکننده به وب سایت شما می آیند از شما انتظار دارند که هر چند وقت یک بار مطالبی در ارتباط با روان شناسی و موضوعاتی مانند آن را برایشان پست کنید تا آن ها بتوانند اطلاعات بیشتری در زمینه کاری شما بدست آورند. افرادی که در این زمینه تحقیق می کنند ثابت کرده اند که استفاده کردن از این روش می تواند تاثیر زیادی بر روی افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما داشته باشد.

 

76. به طور پیوسته پست بگذارید!

 

پست گذاشتن به طور پیوسته می تواند به مخاطبین این احساس را بدهد که شما آن ها را دوست دارید و می خواهید با آن ها رابطه طولانی مدت برقرار کنید و در نهایت می خواهید به آن ها خدمات مناسبی ارایه کنید. در صورتی که شما به صورت پیوسته برای مخاطبین پست بگذارید شانستان را برای بالا بردن تعداد مخاطبین افزایش می دهید. شما باید سعی کنید تا مطالبی که در وب سایت قرار می دهید را به صورت پیوسته و بر طبق برنامه زمانی منظم در وب سایت قرار دهید تا مخاطبین بتوانند با دیدن این مطالب تشویق شوند که مطالب بعدی وب سایت را هم ببینند. در صورتی که شما به صورت پیوسته این مطالب را در وب سایت قرار دهید امکان این که بتوانید توجه آن ها را جلب کنید که دوباره برای دیدن مطالب بعدی به وب سایت بیایند بیشتر می شود (چون آن ها انتظار دارند که شما دوباره پست بگذارید!) پس احتمال این که تبدیل به مخاطبین دایمی شما شوند هم افزایش پیدا می کند و به این شکل شما خواهید توانست تا تعداد مخاطبینتان را بیشتر وبیشتر کنید.

 

77. در شبکه های اجتماعیتان وب سایتتان را تبلیغ کنید!

 

شما برای این که در کار طراحی وب سایت موفق شوید می توانید وب سایتتان را در شبکه های اجتماعیتان تبلیغ کنید. این کار می تواند باعث شود که تعداد بسیار بیشتری از مخاطبین به وب سایتتان سر بزنند. افرادی که در زمینه طراحی وب سایت تحقیق می کنند ثابت کرده اند که افرادی که سعی می کنند تا با استفاده از شبکه های اجتماعی که مربوط به تجارتشان است وب سایتشان را تبلیغ کنند می توانند تعداد بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت تجارتشان بکشانند. به عنوان مثال فرض کنید که شما وب سایت خودتان را در اینستاگرام خودتان تبلیغ می کنید. در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که تمام افرادی که در اینستاگرام شما را دنبال می کنند این وب سایت را ببینند و در نتیجه بر اساس قانون احتمالات می تون انتظار داشت که بخشی از آن ها به وب سایت شما بروند و بنابراین تعداد بازدیدکنندگان از وب سایت شما افزایش پیدا می کند که بازهم بر اساس قانون احتمالات ممکن است از این تعداد افرادی که وب سایت مربوط به کسب و کار شما را می بینند تعدادی از آن ها تصمیم بگیرند که مشتری تجارت شما شوند.

 

78. همیشه برای کامل تر شدن تلاش کنید!

 

یکی از اصول مهمی که در ارتباط با طراحی وب سایت وجود دارد و شما باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که همیشه برای کامل تر شدن تلاش کنید. یکی از اشتباهاتی که افرادی که در زمینه طراحی وب سایت کار می کنند انجام می دهند این است که فکر می کنند وقتی که یک بار وب سایت را طراحی کردند دیگر کارشان تمام شده است و دیگر نیازی نیست هیچ کاری انجام دهند! این موضوع کاملا اشتباه است و در حقیقت همین موضوع است که در بسیاری از موارد باعث می شود که طراحی وب سایت با شکست مواجه می شود. بنابراین در صورتی که شما می خواهید وب سایتی طراحی کنید که تعداد مخاطبین زیادی داشته باشد باید سعی کنید تا جایی که می توانید همیشه به دنبال کمال باشید. در حقیقت شما باید به این اصل بسیار مهم در زمینه طراحی وب سایت توجه کنید که : "افرادی که وب سایت طراحی می کنند "هرگز" نمی توانند بگویند کار ما تمام شده است!" شما باید همیشه سعی کنید تا در مسیر کمال قرار بگیرید و وب سایتتان را از گذشته بهتر و بهتر کنید و در این حالت است که می توانید انتظار داشته باشید که نتیجه مطلوب را از کارتان بگیرید.

 

79. به فیدبک هایی که از طرف مخاطبین و بازدیدکنندگان به شما می رسد توجه کنید!

 

یکی دیگر از نکته های بسیار مهم و کلیدی که شما باید به هنگام طراحی وب سایت به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا به فیدبک هایی که از طرف بازدیدکنندگان از وب سایت شما به شما می رسد توجه کنید. تحقیقات نشان داده است که استفاده از این روش می تواند کیفیت کار شما را به میزان قابل توجهی بالا ببرد و می تواند به شما کمک کند تا وب سایت بسیار بهتری داشته باشید. شما باید نهایت تلاش خودتان را بکنید که وب سایتی داشته باشید که روز به روز بر اساس نظرات و پیشنهادات و انتقاداتی که مخاطبین می دهند بهتر و بهتر شود. در غیر این صورت ممکن است بسیاری از اشتباهاتی که شما به هنگام طراحی وب سایت انجام می دهید را نتوانید جبران کنید و بنابراین احتمال این که شانس کمی برای موفقیت داشته باشید کاهش پیدا می کند. شما باید سعی کنید تا وب سایتتان را به شیوه ای طراحی کنید که در آن به تمام انتقادات و پیشنهادهایی که از طرف مخاطبین به شما می شده است پاسخ داده شود.

 

80. و آخرین و مهم ترین مورد در زمینه طراحی وب سایت یک کلمه است: SEO

 

مهم ترین نکته ای که شما باید به هنگام طراحی وب سایت به آن توجه داشته باشید (که در این پست برای این که از دیگر موارد اهمیت بیشتری دارد آن را به عنوان آخرین بخش آورده ایم) موضوع بهینه سازی موتورهای جستجوگر یا SEO می باشد. شما باید سعی کنید تا رتبه وب سایتتان در میان رده بندی هایی که موتورهای جستجوگر از وب سایت شما می کنند در رده های بالایی قرار داشته باشد. تنها در این صورت است که می توانید در کار طراحی وب سایت موفق شوید به این دلیل که اگر چنین کاری نکنید حتی در صورتی که بهترین و خوش طرح ترین وب سایت ها را هم داشته باشید ولی هیچ کس قادر به دیدن آن ها نمی باشد! بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید به بهینه سازی موتورهای جستجوگر بپردازید و بر این اساس وب سایتتان را آماده کنید تا در میان موتورهای جستجوگر در رده بندی های بالاتری قرار بگیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیامک رضوی

 

41. قبل از این که کار طراحی وب سایت را آغاز کنید برای خودتان مشخص کنید که چه نوع انسانی هستید و سپس شروع به بررسی کردن این موضوع بکنید که بر اساس نوع شخصیتی که دارید چگونه می توانید وب سایت موثر و کارآمدی را طراحی نمایید!

 

شما قبل از هر چیزی باید برای خودتان مشخص کنید که چه نوع انسانی هستید و چه نوع شخصیتی دارید و سپس بر این اساس باید سعی کنید تا وب سایت مورد نظر را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید. ممکن است در ابتدا بگویید این که من چگونه شخصیتی دارم چه ارتباطی به وب سایتی که می خواهم طراحی کنم دارد؟ اما حقیقت این است که این موضوع ارتباط تنگاتنگی با وب سایتی که می خواهید طراحی کنید دارد و در صورتی که شما نوع شخصیت خودتان را به خوبی تشخیص دهید می توانید انتظار داشته باشید که بر این اساس توانایی های خودتان را در زمینه های مختلف مشخص کنید و مشخص کنید که در چه زمینه هایی چه توانایی هایی دارید. همین موضوع می تواند به شما کمک کند تا شیوه مناسبی را که می توانید وب سایت را طراحی کنید به خوبی برایتان آشکار شود و در نتیجه یک وب سایت باکیفیت تر داشته باشید.

 

42. ابزارهای طراحی وب سایت را بشناسید!

 

شناخت ابزارهایی که می خواهید با استفاده از آن ها به طراحی وب سایت بپردازید نیز موضوع مهم دیگری است که شما باید حتما به آن توجه کنید. در صورتی که می خواهید وب سایت باکیفیت و مناسبی را طراحی کنید باید ابزارهایی را که برای انجام این کار لازم است به خوبی بشناسید و سپس سعی کنید تا بر این اساس اقدام به کار کنید. تحقیقات نشان داده است که افرادی که می خواهند در این زمینه موفق شوند افرادی هستند که تمام تلاششان را می کنند تا بهترین ابزار مورد نیاز برای طراحی وب سایت را برای خودشان مشخص کنند و بر این اساس کار طراحی را انجام دهند. انتخاب کردن این که شما می خواهید برای طراحی وب سایت دقیقا از چه ابزارهایی استفاده کنید نکته مهمی است که در صورتی که شما به آن توجه نکنید نمی دانید باید کار را از کجا شروع کنید و بنابراین ممکن است در کارتان مشکلاتی ایجاد شود. برای این که یک وب سایت پر رونق داشته باشید باید سعی کنید تا ابزارهایی را که برای این کار احتیاج دارید شناسایی کنید و مشخص کنید می خواهید از کدامیک از آن ها استفاده کنید.

 

43. هرگز ناامید نشوید!

 

همان طور که در گذشته نیز اشاره شد کار طراحی وب سایت کاری است که ممکن است برای شما بسیار زمان بر و دشوار باشد. بنابراین در صورتی که می خواهید وب سایت طراحی کنید باید سعی کنید تا با تمام توان این کار را انجام دهید و باید انتظار داشته باشید که در کار طراحی وب سایت با شکست مواجه شوید. به عبارت دیگر ممکن است وب سایتی که شما طراحی کرده اید در مراحل اولیه با مشکلاتی مواجه شود و یا این که ممکن است خود شما در مراحل طراحی با مشکلاتی مواجه شوید. از این رو ممکن است ناامید شوید و از ادامه این کار درست بردارید. اما حقیقت این است که با ناامید شدن شما کاری از پیش نمی رود و ناامید شدن نمی تواند شما را به داشتن یک وب سایت مناسب برساند. حقیقت این است که شما باید تلاشتان را بکنید و اگر در راه با مشکل برخورد کردید و با در قسمتی از کار شکست خوردید باید سعی کنید تا دوباره و دوباره و دوباره تلاش کنید و شرایط را از نو بررسی کرده و دوباره از مرحله صفر شروع کنید. در این صورت دیگر اشتباهات قبلی را تکرار نخواهید کرد و بدون تردید بیشتر موفق خواهید بود.

 

44. به کیفیت محتوایی که تولید می کنید توجه کنید!

 

 

شما برای این که وب سایت مناسبی داشته باشید باید توجه کنید که کیفیت وب سایتتان هم باید مناسب باشد. تحقیقات نشان داده است وب سایت هایی که دارای کیفیت بالایی هستند وب سایت هایی هستند که شانسشان برای این که تعداد مخاطبین و بازدید کنندگان بیشتری داشته باشند افزایش پیدا می کند. بنابراین به هنگام طراحی وب سایت حتما باید به کیفیت آن توجه کنید و باید کاری کنید که مطالبی که در این وب سایت نوشته می شود دارای کیفیت مناسبی باشد. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا بر روی کیفیت محتوایی که قرار است در وب سایت بنویسند کار کنند افرادی هستند که می توانند تعداد مخاطبین و بازدید کنندگان وب سایت خودشان را به میزان قابل توجهی بیشتر کنند. بنابراین توجه کردن به کیفیت کار یک موضوع مهم است که شما باید حتما به آن توجه کنید. فراموش نکنید وب سایت هایی که در آن ها محتوای بی کیفیت وجود دارد وب سایت هایی می باشند که در آن ها تعداد بازدیدکنندگان بسیار کم است.

 

45. علاوه بر متن از اینفوگرافیک ها هم استفاده کنید!

 

تحقیقاتی که در رابطه با طراحی وب سایت انجام گرفته نشان داده است وب سایت هایی که صرفا در آن ها از متن استفاده می شود از نظر تعداد بازدید کننده و کیفیت وب سایت نسبت به وب سایت هایی که در آن ها از المان های دیگر نیز استفاده می شود کارایی کمتری دارند. یکی از مهم ترین المان هایی که شما می توانید در کنار متن در وب سایت ها از آن استفاده کنید المان اینفوگرافیک ها می باشد. استفاده کردن از اینفوگرافیک ها یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما برای این که بتوانید یک وب سایت مناسب داشته باشید باید به آن توجه کنید و بنابراین در صورتی که می خواهید یک وب سایت موفق طراحی کنید باید حتما از اینفوگرافیک ها هم در کار استافده کنید. این کار باعث می شود که میزان علاقه ای که بازدید کنندگان نسبت به وب سایت شما نشان می دهند بیشتر می شود و وب سایت شما جذاب تر خواهد شد و در نتیجه احتمال این که محتوایی که در صفحه های مختلف وب سایت شما توسط آن ها خوانده شود هم بیشتر خواهد شد. پس سعی کنید حتما از اینفوگرافیک ها هم در کنار متن استفاده کنید.

 

46. استفاده از ویدیوها را فراموش نکنید!

 

استفاده کردن از ویدیوها نیز یکی دیگر از موضوعات عمده ای است که شما برای این که بخواهید یک وب سایت مناسب داشته باشید باید به آن توجه کنید. تحقیقات نشان داده است ویدیوهایی که شما در وب سایت ها در صفحه های وب سایت پست می کنید می توانند به میزان بسیار زیادی کیفیت وب سایت شما را بالاتر ببرند و در نتیجه می توانند باعث شوند تعداد افرادی که قرار است از وب سایت شما بازدید کنند افزایش پیدا کنند. تحقیقات نشان داده است استفاده کردن از ویدیوها می تواند باعث شود که پست هایی که شما در وب سایت قرار می دهید به شیوه ای جذاب تر بیان شوند و افرادی که مشتریان و یا مخاطبین و یا حتی صرفا بازدید کنندگان وب سایت شما هستند برای تماشا کردن این ویدیوها هم که شده به وب سایت شما بیایند تا این ویدیوها را ببینند. بنابراین در صورتی که می خواهید یک وب سایت جذاب داشته باشید که تعداد بازدیدکنندگان آن زیاد باشد سعی کنید در کنار محتوایی که به صورت متنی ارایه می کنید از محتوای ویدیویی هم استفاده کنید.

 

47. به هنگام آپلود کردن ویدیوها باید سعی کنید کیفیت آن ها بالا باشد!

 

تولید کردن ویدیوهای باکیفیت باعث می شود که مخاطبین و بازدید کنندگان از وب سایت رغبت و میل بیشتری داشته باشند که محتوای شما را بخوانند. این در صورتی است که اگر شما برای محتوای خودتان ویدیوهایی بی کیفیت تولید کنید احتمال این که توسط آن ها خوانده شوند کمتر می شود. تحقیقات نشان داده است که کیفیت ویدیوهایی که در وب سایت ها وجود دارد می تواند عاملی بسیار تعیین کننده در افزایش  و یا کاهش پیدا کردن تعداد مخطابین و مشتریان باشد و افرادی که ویدیوهایی با کیفیت بالا تولید می کنند افرادی هستند که می توانند به میزان قابل توجهی تعداد بازدید کنندگان از وب سایتشان را افزایش دهند. علاوه بر همه این نکته ها، در صورتی که وب سایت شما دارای ویدیوهایی باکیفیت باشد شما می توانید احساس اعتماد و اطمینان را در مخاطبین خودتان ایجاد کنید و به آن ها نشان دهید که آن ها را دوست دارید. همچنین در این صورت آن ها احساس می کنند که شما بیشتر به فکرشان هستید و به آن ها احترام می گذارید و ویدیوهایی با کیفیت بالا برای آن ها تولید می کنید.

 

48. محتوای ویدیویی که تولید می کنید باید متناسب با محتوای متنی باشد!

 

روش دیگری که می تواند به شما کمک کند تا وب سایت پررونقی داشته باشید این است که محتوایی که به صورت ویدیویی تولید می کنید باید به شیوه ای باشد که متناسب با محتوایی باشد که به شکل متنی ارایه می کنید. در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که شانس بیشتری برای موفقیت دارید. تحقیقات نشان داده است در صورتی که محتوای ویدیویی که تولید می کنید مستقیما با محتوایی که به صورت متن تولید می کنید ارتباط نداشته باشد (و یا ارتباط آن کمتر از حد انتظار باشد) شانس شما برای این که بتوانید تعداد بازدیدکنندگان و مخاطبین زیادی داشته باشید به مراتب پایین می آید. بنابراین شما باید سعی کنید تا محتوایی تولید کنید که متناسب با محتوای متنی باشد چون در غیر این صورت احتمال این که بتوانید در این کار موفق شوید خیلی کم می شود. تحقیقات همچنین نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا بدون توجه به مطلبی که در وب سایت قرار گرفته است و صرفا به دلیل این که وب سایتشان پررونق تر شود در آن ویدیوهایی قرار می دهند شانس کمیت برای موفقیت در داشتن یک وب سایت باکیفیت دارند.

 

49. از GIF هم استفاده کنید!

 

یکی دیگر از شیوه هایی که می تواند به شما کمک کند تا تعداد بازدیدکنندگان وب سایتتان را بالا ببرید این است که از GIF های مناسب استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از مخاطبین هستند که ترجیح می دهند وب سایت هایی را ببینند که در آن ها GIF وجود دارد این در حالی است که همان مخاطبین ممکن است در صورتی که شما همان متن را برای وب سایت ارایه کنید فقط در آن GIF وجود نداشته باشد با مشکلات جدی برخورد کنند. بنابراین در صورتی که شما می خواهید وب سایت بهتری داشته باشید باید سعی کنید تا در کنار محتوای متنی که برای آن ها تولید می کنید از GIF هم استفاده کنید تا توجه آن دسته از مخاطبینی که دوست دارند به این شیوه به وب سایت ها بیایند هم جلب شود. تحقیقات  نشان داده است که استفاده کردن از این روش می تواند باعث شود که شانس شما برای این که تعداد مخاطبین و بازدیدکنندگان بیشتری پیدا کنید افزایش پیدا می کند و می توانید انتظار داشته باشید که به این شیوه تعداد مخاطبیتان بیشتر می شوند.

 

50. حتما در وب سایتتان از تصاویر هم استفاده کنید!

 

در صورتی که وب سایتی داشته باشید که تنها از متن تشکیل شده باشد شانس بسیار کمتری برای موفقیت دارید. شما باید در کنار متن از تصاویر هم استفاده کنید تا شانستان برای موفقیت بیشتر شود. تحقیقات نشان داده است وب سایت هایی که در آن ها از تصاویر مناسب و درست استفاده می شود نسبت به وب سایت هایی که در آن ها طراحان یا اصلا از تصاویر استفاده نمی کنند و یا این که تصاویر با کیفیت پایین و یا بی ارتباطی را در آن ها قرار می دهند عملکرد بسیار بسیار بهتری خواهند داشت. تحقیقات همچنین نشان می دهد در صورتی که شما سعی کنید تا در کنار پست هایی که در وب  سایت قرار می دهید تصاویر مربوط به همان محتوایی که درباره آن صحبت می کنید را نیز قرار دهید احتمال این که در این کار موفق شوید به میزان بسیار زیادی بیشتر می شود. بنابراین شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید از تصاویری که مرتبط با متونی هستند که نوشته اید برای وب سایتتان استفاده کنید و به این شیوه اطمینان خاطر بیشتری نسبت به موفق شدن خواهید داشت!

 

51. در وب سایت شما باید حتما لوگوی تجارتتان قرار داشته باشد بنابراین به آن به خوبی توجه کنید!

 

این که برای تجارتتان یک لوگوی مناسب داشته باشید یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید حتما به آن توجه کنید. تحقیقات نشان داده است تجارت هایی که در وب سایت های مربوط به آن ها هیچ لوگویی وجود ندارد شانسشان برای این که در این کار موفق شوند خیلی کم می شود. لوگویی که شما در وب سایت مربوط به تجارتتان قرار می دهید در حقیقت یک علامتی است که شما می توانید با توجه به این علامت کاری کنید که تجارت شما و علامت تجارت شما به خوبی شناسانده شود. بنابراین این لوگو به شیوه ای مانند اعتباری است که شما به تجارت خودتان می دهید و در صورتی که وب سایت شما چنین لوگویی را نداشته باشد اعتبار لازم برای کار را ندارد. بنابراین داشتن یک لوگوی مناسب برای وب سایت شما موضوعی است که شما باید حتما به آن توجه نمایید. شما باید سعی کنید تا تصویر لوگوی وب سایت را حتما به شیوه ای مناسب در وب سایت قرار دهید و به این شیوه به مخاطبین و بازدیدکنندگان نشان دهید که دارای وب سایتی با اعتبار لازم می باشید.

 

52. به صفحه اول وب سایت یا همان (Homepage) توجه کنید!

 

یکی از مهم ترین بخش هایی از وب سایت که شما به هنگامی که می خواهید وب سایتتان را طراحی کنید باید حتما به آن توجه نمایید بخش Homepage یا صفحه اصلی وب سایت می باشد. در صورتی که در این بخش از وب سایت شما نتوانید به اندازه کافی هنر طراحی خودتان را نشان دهید به میزان زیادی از مخاطبین این وب سایت کاسته خواهد شد. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید این صفحه را به خوبی طراحی کنید و در انجام دادن این کار از تمام المان های موجود استفاده نمایید. تحقیقات نشان داده است که یکی از مهم ترین پارامترهایی که می تواند تعیین کننده موفق شدن و یا شکست خوردن یک طراحی در وب سایت شود همین صفحه اول وب سایت می باشد که شما باید سعی کنید تا این صفحه اول را به خوبی و به شیوه ای طراحی نمایید که بتوانید بهترین استفاده را این طراحی ببرید و توجه مخاطبین را به آن جلب کنید. صفحه اول شما بخش مهمی از وب سایت است که در آن بخش های دیگر وب سایت معرفی می شوند بنابراین برای طراحی آن وقت و انرژی لازم را بگذارید.

 

53. اطمینان حاصل کنید که متنی که در وب سایت قرار می دهید دارای گرامر درستی است!

 

از دیگر مشکلاتی که ممکن است باعث شود تعداد افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند کمتر شود این است که متن هایی تولید کنید که دارای غلط های املایی و گرامری باشند. در این صورت احتمال این که افراد کمتری به وب سایت شما بیایند بیشتر می شود به این دلیل که معمولا آن ها دوست ندارند تا به وب سایت هایی سر بزنند که در آن ها متن هایی نوشته شده است که دارای غلط های املایی می باشد. شما با تمام تلاشتان را بکنید تا متن هایی را تولید کنید که دارای غلط های املایی نباشند و برای این که این کار را انجام دهید باید سعی کنید که تا جایی که می توانید در نوشتن متن ها دقیق باشید. متن هایی که در آن ها هیچ غلط املایی وجود ندارد و همه دستورات گرامری به خوبی اجرا شده اند متن هایی هستند که شانس شما را برای این که تعداد مخاطبین و بازدیدکنندگان وب سایتتان افزایش پیدا کند به میزان قابل توجهی بالا می برند.

 

54. در صورتی که در پروسه طراحی احساس خستگی کردید، به خودتان استراحت دهید!

 

اگر شما زمان زیادی را به طراحی کردن وب سایت گذراندید و سپس احساس خستگی کردید می توانید برای مدتی کوتاه به خودتان استراحت دهید و سپس دوباره کار طراحی وب سایت را شروع کنید. این کار به شما کمک می کند تا برای مدتی به مغز خودتان استراحت دهید و مغز شما بعد از استراحت کردن مسلما می تواند بهتر کار کند. در صورتی که کار طراحی را بدون این که برای مدت کوتاهی به خودتان استراحت دهید به صورت پیوسته انجام دهید شانستان برای این که بتوانید از حداکثر توانایی هایی که مغزتان دارد استفاده کنید به میزان زیادی کاهش پیدا می کند. بنابراین در صورتی که احساس می کنید برای مدت طولانی به ذهنتان فشار آورده اید و این کار را انجام داده اید و اکنون نیاز دارید تا برای مدتی استراحت کنید باید سعی کنید تا جایی که می توانید (در صورتی که فکر می کنید این کار به بخش های دیگر برنامه ریزیتان آسیبی نمی رساند) به مغزتان استراحت دهید و سعی کنید تا جایی که می توانید در این مدت کاری کنید که مغزتان برای انجام دادن بخش های آینده کار آماده تر شود.

 

55. شوخ طبعی را فراموش نکنید!

 

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما باید به هنگام طراحی کردن وب سایت ها به آن توجه کنید این است که شوخ طبع باشید. تحقیقات نشان داده است افرادی که شوخ طبع هستند نسبت به افرادی که سعی می کنند تا به صورت خشک محتوای مورد نظر را ارایه کنند بسیار بهتر عمل می کنند. تحقیقات همچنین نشان داده است که بسیاری از افراد هستند که دوست دارند تا به دنبال محتوایی باشند که برای آن ها جنبه شوخی دارد و بنابراین در صورتی که با محتوایی برخورد کنند که در آن مطالب صرفا به صورت جدی ارایه شده است ممکن است از ادامه خواندن این مطالب صرف نظر کنند و به سراغ بخش های دیگر و وب سایت های دیگر بروند. بنابراین در صورتی که می خواهید محتوای جذابی داشته باشد باید سعی کنید تا شوخ طبع باشید و همراه با شوخ طبعی کار تولید محتوا را انجام دهید. متن هایی که در آن ها از شوخ طبعی استفاده شده است متن هایی هستند که مخاطبین و بازدیدکنندگان را به میزان زیادی به سمت و سوی خودشان می کشانند و بنابراین استفاده کردن از این روش می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بالا بردن تعداد افرادی که از وب سایت بازدید می کنند داشته باشد.

 

56. هرگز از کمک گرفتن از دیگران نترسید!

 

کار طراحی وب سایت کاری است که شما نمی توانید آن را به تنهایی انجام دهید. این موضوع باید برای شما به عنوان یک حقیقت وجود داشته باشد. بنابراین در صورتی که شما می خواهید یک وب سایت را طراحی کنید باید تمام تلاشتان را بکنید که تمام المان هایی که در موفق شدن این وب سایت نقش بازی می کنند به خوبی مشخص شوند ولی علاوه بر همه این ها شما نباید انتظار داشته باشید که بتوانید چنین کاری را خودتان به تنهایی انجام دهید! در حقیقت شما باید سعی کنید تا این کار را به شکل گروهی انجام دهید و در این راه از تمام افرادی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید. به این شکل می توانید انتظار داشته باشید که کار باکیفیتی انجام خواهید داد. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا این کار را تنها انجام دهند و به هیچ کس دیگری در این زمینه اعتماد نمی کنند افرادی هستند که شانس بسیار کمتری برای موفق شدن در کار طراحی وب سایت دارند و بنابراین باید سعی کنند تا  از دیگران هم کمک بگیرند.

 

57. به اشتباهاتی که افرادی که در گذشته وب سایت طراحی می کردند مرتکب شده اند هم توجه کنید!

 

وقتی که شما به گذشته نگاه می کنید می توانید از آن درس بگیرید. در صورتی که می خواهید در کار طراحب وب سایت مهارت لازم را پیدا کنید باید سعی کنید تا به افرادی که در گذشته این کار را انجام داده اند نگاه کنید و سعی کنید تا عملکرد آن ها را بررسی کنید. یکی از جنبه های این کار این است که شما می توانید اشتباهاتی را که آن ها در این راه مرتکب شده اند به خوبی مورد بررسی قرار دهید و سعی کنید کاری کنید که آن ها دیگر این اشتباهات را تکرار نکنند. این کار همچنین می تواند به شما کمک کند تا با اشتباهات رایجی که در این زمینه وجود دارد آشنا شوید و در عین حال اشتباهاتی را که مشابه با این اشتباهات می باشند دیگر مرتکب نشوید. بنابراین در صورتی که می خواهید وب سایت باکیفیتی طراحی کنید که تعداد بازدیدکنندگان زیادی داشته باشد باید سعی کنید تا مروری بر روی کارهایی که افرادی که در گذشته در زمینه وب سایت انجام داده اند داشته باشید.

 

58. از لینک های مختلف در وب سایتتان استفاده کنید!

 

شما برای داشتن یک وب سایت موفق باید سعی کنید تا از لینک های مختلف استفاده کنید که به وب سایت های دیگر می رود. این لینک ها می توانند به شما کمک کنند تا محتوای خودتان را با کیفیت بهتری ارایه کنید. تحقیقات نشان داده اند که افرادی که سعی می کنند تا در کنار محتوایی که در وب سایت ها استفاده می کنند لینک هایی نیز قرار دهند و از طریق این لینک ها سعی می کنند تا دامنه محتوایی خودشان را گسترده تر کنند افرادی هستند که شانس بیشتری برای موفقیت دارند و احتمال این که تعداد بازدیدکنندگانشان بیشتر شود هم بالاتر می رود. البته یک نکته بسیار مهمی که شما حتما باید در این رابطه به آن توجه کنید این است که وقتی که چنین لینک هایی را تولید می کنید باید حتما به فردی که به عنوان بازدیدکننده به وب سایت شما آمده است نشان دهید که ارتباطی که این لینک با محتوایی که شما تولید کرده اید دارد چیست و این لینک و آن محتوا به چه شکلی با هم ارتباط پیدا می کنند. در این صورت می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای موفقیت به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

 

59. از آن دسته از وب سایت هایی نباشید که به محضی که آن ها را باز می کنند موسیقی شروع به نواختن می کند!

 

در صورتی که شما می خواهید در وب سایتتان یک موسیقی متن قرار دهید باید سعی کنید تا کاری کنید که این موسیقی متن به شیوه ای باشد که به صورت اتوماتیک پخش نشود. در صورتی که این موسیقی به صورت اتوماتیک پخش شود ممکن است بسیاری از مخاطبین از وجود آن ناراحت شوند. بنابراین در صورتی که شما می خواهید وب سایتی داشته باشید که کیفیت بهتری دارد باید سعی کنید تا کاری کنید که موسیقی متنی که برای وب سایت انتخاب کرده اید کاملا در سلطه افرادی باشد که قرار است از وب سایتتان دیدن کنند. تحقیقات نشان داده است که وب سایت هایی که در آن ها موسیقی متن به صورت اتوماتیک پخش می شود نسبت به وب سایت هایی که در آن ها چنین اتفاقی نمی افتد عملکرد بسیار بیشتری دارند و بنابراین شما باید سعی کنید تا پخش کردن موسیقی متن را صرفا بر عهده افرادی قرار دهید که به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن می کنند.

 

60. ویدیوهایی که در وب سایت قرار می دهید نباید به صورت اتوماتیک پلی شوند!

 

از دیگر نکته های مهمی که شما باید حتما به هنگام طراحی وب سایت به آن توجه کنید این است که ویدیوهایی که در وب سایت قرار می دهید باید به شیوه ای باشند که خود فردی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن می کند این توانایی را داشته باشد که خودش به اراده خودش و هر زمانی که می خواهد این ویدیوها را پخش کند. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا به عنوان طراحان وب سایت ویدیوهایی را در وب سایت قرار دهند که به صورت اتوماتیک پخش می شوند افرادی هستند که شانس کمتری نسبت به افرادی که ویدیوها را در اختیار خود افراد برای پلی کردن می گذارند دارند. بنابراین یکی از عواملی که می تواند به شما کمک کند تا در کار طراحب وب سایت موفق شوید این است که ویدیوهای وب سایت را به شیوه ای طراحی کنید که افرادی که به عنوان بازدیدکننده از وب سایت شما دیدن می کنند بتوانند خودشان به راحتی این ویدیوها را پلی کنند و وقتی که وب سایت را باز می کنند با باز شدن ویدیوها آزار نبینند!

 

 



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیامک رضوی

21. سعی کنید تبدیل به یک فرد متخصص در زمینه کارهای کامپیوتری و طراحی های مرتبط با آن شوید!

 

شما باید سعی کنید تا مهارت های خودتان در زمینه طراحی وب سایت را به میزان قابل توجهی بالا ببرید. شما باید سعی کنید تا تبدیل به یک فرد متخصص در زمینه طراحی وب سایت و کارهای کامپیوتری شوید تا بتوانید شانستان را برای موفقیت در داشتن یک وب سایت مناسب افزایش دهید. دانشمندان و محققان زیادی هستند که در زمینه طراحی وب سایت و کارهایی که باید در این زمینه انجام داد تحقیق می کنند. آن ها به ای

ن نتیجه رسیده اند که در صورتی که شما سعی کنید تا از صفر طراحی وب سایت را شروع کنید شانس زیادی ندارید به این دلیل که مجبور می شوید تا با بسیاری از مفاهیمی که در این زمینه وجود دارد و شما هنوز هیچ درکی از آن ندارید آشنا شوید و همین موضوع باعث می شود که شانس شما برای داشتن یک وب سایت مناسب از بین برود. بنابراین به جای این کار باید سعی کنید تا دانایی و امکانات خودتان را در این زمینه بالا ببرید و سعی کنید تا در زمینه های مرتبط با طراحی وب سایت متخصص شوید.

 

22. حتما به این نکته "باور" داشته باشید که کار طراحی وب سایت کار سنگینی است!

 

ممکن است شما فکر کنید که انجام کار طراحی وب سایت کار آسانی است. به عبارت دیگر ممکن است شما خودتان را با این دروغ که می توانید به راحتی این کار را انجام دهید فریب دهید. اما حقیقت این است که طراحی کردن وب سایت آن طورها هم که شما فکرش را می کنید آسان نیست. به عبارت دیگر شما برای این که بتوانید یک وب سایت را به خوبی طراحی کنید باید سختی های زیادی بکشید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند به خودشان بقبولانند که کار طراحی کردن وب سایت کار آسانی است و نیاز به هیچ گونه تلاشی ندارد افرادی هستند که در همان مراحل اولیه وقتی که با حقیقت طراحی وب سایت روبرو شدند دچار مشکل خواهند شد. شما باید به این حقیقت ایمان داشته باشید که کاری که انجام می دهید به هیچ عنوان کار آسانی نیست و شما باید سعی کنید تا تمام تلاشتان را در این زمینه بکنید.

 

23. از افرادی که قبلا وب سایت طراحی کرده اند مشورت بخواهید!

 

شما باید سعی کنید تا از افرادی که در گذشته این کار را انجام می داده اند و یا هنوز هم انجام می دهند مشورت کنید. فراموش نکنید که یکی از بهترین و موثرترین روش هایی که شما با استفاده از این روش می توانید کار طراحی وب سایت را به خوبی انجام دهید همین مشورت گرفتن از افرادی است که قبلا در این زمینه کار می کرده اند. در صورتی که شما سعی کنید تا با این افراد مشورت کنید می توانید انتظار داشته باشید که آن ها تجربیاتی را که در گذشته از طراحی کردن وب سایت داشته اند در اختیار شما قرار دهند و همین تجربیات می تواند به شما کمک کند تا بهتر کار کنید. تحقیقات همچنین نشان داده است که افرادی که سعی می کنند تا از دیگرانی که در این کار تجربه دارند کمک بگیرند می توانند این امکان را داشته باشند که بسیاری از اشتباهاتی را که این افراد در دوران طراحی خودشان مرتکب شده اند تکرار نکنند و همین موضوع می تواند باعث شود که شانس این افراد برای داشتن یک طراحی موفق به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند.

 

24. علاوه بر افراد متخصص، حتی می توانید از افراد عادی هم مشورت بگیرید!

 

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید برای داشتن یک تجربه موفق در زمینه طراحی وب سایت انجام دهید این است که علاوه بر این که از افرادی که در این زمینه تخصص دارند مشورت می گیرید از افرادی که در این زمینه متخصص نمی باشند هم کمک بگیرید. این کار می تواند باعث شود که شانس شما برای موفقیت به میزان قابل توجهی بیشتر شود. تحقیقات نشان داده است با این که افرادی متخصص و افرادی که در این زمینه تخصص دارند می توانند کمک زیادی در این زمینه به شما بکنند ولی افرادی که دارای تخصص کمتری در این زمینه هستند نیز افرادی هستند که می توانند تا حدودی با توجه به ایده هایی که به شما می دهند کار را برای شما راحت تر کنند. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید از این افراد هم کمک بگیرید و سعی کنید تا ایده های جدیدی را که ممکن است این افراد به شما بدهند در نظر داشته باشید. فراموش نکنید که بسیاری از وب سایت هایی که مربوط به تجارت های موفق بوده اند وب سایت هایی بودند که ایده های اصلی آن ها توسط افرادی که اصلا تخصصی در این زمینه نداشتند داده شده بود و طراحان این وب سایت ها از این ایده ها استفاده می کردند.

 

25. به وب سایت های دیگر نگاه کنید!

 

وقتی که شما به وب سایت های دیگری که در اینترنت وجود دارد نگاه کنید می توانید شیوه های مختلف طراحی را از این افراد به خوبی یاد بگیرید. تحقیقات نشان داده است بسیاری از وب سایت هایی که مربوط به تجارت های بزرگ هستند وب سایت هایی بوده اند که در بسیاری از موارد با ایده گرفتن از شیوه های طراحی وب سایت های دیگر کار طراحیشان را انجام می دادند. این وب سایت ها وب سایت هایی بوده اند که همیشه سعی می کردند تا در گرفتن ایده ها از ایده هایی که در وب سایت های مختلف دیگری که در اینترنت وجود داشته است الهام بگیرند. اما یک نکته بسیار مهم در این رابطه که باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که وب سایت هایی که شما قرار است از آن ها الهام بگیرید صرفا نیازی نیست وب سایت هایی باشند که مربوط به کار شما هستند. به عبارت دیگر ممکن است شما بخواهید از وب سایت هایی الهام بگیرید که هیچ ربطی به کارتان ندارند و در زمینه های دیگری هستند.

 

26. به رقبایتان نگاه کنید!

 

با این که توجه کردن به وب سایت هایی که به طور کلی در اینترنت وجود دارند و هیچ ارتباطی با وب سایت شما ندارند ممکن است برای شما به عنوان فردی که می خواهد وب سایت طراحی کند مفید باشد ولی حقیقت این است که توجه کردن به وب سایت هایی که مربوط به تجارت های رقیب شما هستند نیز از آن مهم تر است! تحقیقات نشان داده است یکی از بهترین روش هایی که وب سایت ها با استفاده از این روش می توانند رشد کنند این است که سعی کنند تا از وب سایت هایی که مربوط به تجارت هیا رقیبشان هستند الگوبرداری کنند. این کار باعث می شود که این وب سایت ها چم و خم کار را به خوبی یاد بگیرند و بنابراین بتوانند بهتر از گذشته کار کنند. تحقیقات نشان داده است استفاده از این روش حتی می تواند در بالا بردن کیفیت طراحی وب سایت ها به میزان قابل توجهی تاثیر داشته باشد و حتی می تواند باعث شود که میزان بازدیدکنندگان یک وب سایت در طول مدت کوتاهی به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا نماید. بنابراین در صورتی که می خواهید وب سایت مناسبی طراحی کنید سعی کنید تا حتما به وب سایت هایی که مربوط به رقبایتان می باشد هم سر بزنید و سعی کنید تا بر این اساس کار طراحی را انجام دهید.

 

27. درباره مخاطبین خودتان تحقیق کنید و از خودتان بپرسید: این وب سایت را برای چه کسانی طراحی می کنید!

 

شما باید از خودتان بپرسید که برای چه کسانی وب سایت طراحی می کنید. در صورتی که نتوانید به این سوال پاسخ دهید یکی از بزرگترین و مهم ترین مشکلاتی  که ممکن است در طراحی وب سایت با آن روبرو شوید را حل نکرده اید. به عبارت دیگر شما باید سعی کنید تا به طور کامل برای خودتان مشخص کنید که قرار است برای چه کسی وب سایت طراحی کنید در غیر این صورت کار طراحی وب سایت شما با ایراداتی جدی و اساسی مواجه می شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که نمی دانند باید برای چه کسانی وب سایت طراحی کنند افرادی هستند که در همان مراحل اولیه طراحی وب سایت باز می مانند و بنابراین شانسشان برای این که یک وب سایت پربازدیدکننده داشته باشند را از دست خواهند داد. پس سعی کنید تا به خوبی بدانید که برای چه کسانی وب سایت طراحی می کنید.

 

28. برای این که طراحی درست وب سایت را به خوبی فرا بگیرید؛ باید با مفهوم "تحقیق" آشنا شوید!

 

شما باید روحیه تحقیق داشته باشید در غیر این صورت هرگز نمی توانید انتظار داشته باشید که کار طراحی وب سایت را به خوبی انجام داده اید. در صورتی که شما روحیه تحقیق و پژوهش نداشته باشید نمی دانید که باید چگونه اطلاعاتی را بدست آورید و همین موضوع می تواند باعث شود که شانس شما برای این که در این زمینه موفق شوید خیلی کم شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا شیوه های مختلف تحقیق را درباره موضوعات مختلف یاد بگیرند افرادی هستند که می توانند تحقیق کردن درباره این مورد خاص یعنی طراحی وب سایت را هم به خوبی یاد بگیرند. همین موضوع باعث می شود که آن ها بتوانند اطلاعات مناسب را برای انجام این کار به خوبی بدست آورند و بنابراین به راحتی وب سایت را طراحی می کنند. این در صورتی است که اگر شما به اندازه کافی روحیه تحقیق نداشته باشید نمی توانید درباره اطلاعاتی که در این زمینه وجود دارد تحقیق کنید و بنابراین شانستان برای موفقیت خیلی کم می شود.

 

29. خلاقیت داشته باشید!

 

داشتن خلاقیت نیز از دیگر نکته های بسیار مهم و کلیدی است که شما باید برای طراحی کردن وب سایت به آن توجه کنید. در صورتی که شما به اندازه کافی خلاقیت داشته باشید می توانید انتظار داشته باشید که وب سایت خلاقانه و مناسبی را طراحی خواهید کرد. این در صورتی است که اگر شما به اندازه کافی در این کار خلاقیت به خرج ندهید احتمال این که مجبور شوید کارهای گذشته را تکرار کنید و در نتیجه از یک الگوی تکراری که معمولا به نتیجه خوبی نمی رسد پیروی کنید بیشتر می شود. بنابراین باید سعی کنید تا به اندازه کافی در کارتان خلاقیت داشته باشید و سعی کنید تا با استفاده از این خلاقیت ایده های جدیدی را که برای طراحی وب سایت مورد نیاز است خودتان کشف کنید و این ایده ها را تبدیل به عمل نمایید. دانشمندان بر این باورند که یکی از مهم ترین رموزی که افرادی که وب سایت طراحی می کنند را به موفقیت می رساند همین داشتن خلاقیت در کار است و بنابراین در صورتی که شما برای انجام کار به اندازه کافی خلاقیت داشته باشید شانس بیشتری برای موفق شدن در کارتان دارید.  پس اگر قصد طراحی یک وب سایت پر رونق و پر بازدیدکننده را دارید باید سعی کنید تا خلاق باشید.

 

30. موضوع وب سایت را به خوبی برای خودتان روشن کنید!

 

توصیه دیگری که به افرادی که می خواهند وب سایت طراحی کنند می شود این است که سعی کنند تا ایده اصلی وب سایت را به خوبی برای خودشان روشن و مشخص کنند. تحقیقات نشان داده است وب سایت هایی که در آن ها طراحان وب سایت سعی می کنند تا عمدتا بر روی موضوع اصلی به خوبی تمرکز کنند وب سایت هایی هستند که شانس بسیار بیشتری برای موفقیت نسبت به وب سایت هایی که در آن ها خود طراح نمی داند باید بر روی چه موضوعی تمرکز کند دارد. تمرکز کردن بر روی کار از این جنبه باید برای شما مهم باشد که شما را یاری می دهد تا از تمام توانی که دارید استفاده کنید تا بتوانید کار طراحی وب سایت را درست همان طور که انتظارش را دارید انجام دهید. در صورتی که وب سایت شما به شیوه ای باشد که در آن تمام مطالب بر روی موضوع اصلی متمرکز شده باشد شما شانس بسیار بیشتری برای موفق شدن در کار طراحی وب سایت خواهید داشت.

 

31. از بازدیدکنندگان از وب سایت بپرسید که دوست دارند طراحی وب سایت چگونه باشد!

 

یکی دیگر از نکته هایی که با توجه کردن به آن شما می توانید شانستان را برای موفقیت در طراحی وب سایت افزایش دهید این است که سعی کنید تا از بازدیدکنندگان وب سایت بپرسید که دوست دارند طراحی وب سایتشان چگونه باشد. تحقیقات نشان داده است این روش می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت طراحی وب سایت داشته باشد و می تواند وب سایت را تبدیل به یک وب سایت پربازدیدکننده برای شما گرداند. بنابراین شما باید سعی کنید تا درباره این که مخاطبین چه نظری نسبت به وب سایت شما دارند از آن ها سوال کنید و همین موضوع می تواند باعث شود که شما طراحی های وب سایتی را انجام دهید که این افراد از این طراحی ها راضی باشند. البته در راستای پرسیدن چنین طراحی هایی شما باید به این نکته توجه کنید که این نظرات باید نظراتی اجرا شدنی باشند و در صورتی که شما نتوانید این نظرات را اجرا کنید و این نظرات به شیوه ای عملی اجرا شدنی نباشند شما شانس کمتری برای موفقیت خواهید داشت. بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید نظراتی را انتخاب کنید که اجرا شدنی باشند.

 

32. اگر برای انتخاب قالب و ظاهر وب سایت با مشکلی روبرو هستید با نگاهی اجمالی در اینترنت می توانید قالب های مختلف وب سایت را مرور کنید

 

از دیگر نکته هایی که توجه کردن به آن باید برای شما اهمیت داشته باشد این است که با توجه کردن به وب سایت های مختلفی که در اینترنت وجود دارد قالب های مختلف وب سایت را مرور کنید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید بهتر از گذشته کار طراحی را انجام دهید و بتوانید وب سایت های با قالب های مختلف را مورد بررسی قرار دهید. این موضوع می تواند برای شما اهمیت زیادی داشته باشد چون اغلب یکی از عواملی که می تواند منجر به موفقیت و یا شکست یک وب سایت شود همین استفاده کردن از قالب های این وب سایت می باشد و بسیار زیاد هستند وب سایت هایی که غالب هایی جذاب دارند ولی محتوای مناسبی ندارند ولی تنها به دلیل داشتن غالب های جذاب دارای تعداد زیادی بازدیدکننده می باشند و برعکس، وب سایت هایی هم هستند که دارای غالب جذابی نمی باشند ولی با این که محتوای خیلی خوبی دارند کسی به این وب سایت ها سر نمی زند.

 

33. در صورتی که برای ایده های جدید وب سایت ها به دنبال منبع می گردید؛ صرفا به استفاده کردن از اینترنت اکتفا نکنید!

 

ممکن است فکر کنید تنها منبعی که می تواند به شما کمک کند تا ایده های جدید از وب سایتتان بگیرید استفاده کردن از وب سایت های مختلف می باشد. البته این موضوع تا حد بسیار زیادی درست است ولی حقیقت این است که استفاده کردن از وب سایت های دیگر برای الهام گرفتن برای طراحی کردن وب سایت ها تنها منبعی نیست که شما باید به آن توجه کنید. حقیقت این است که شما برای این کار می توانید از منابع دیگری نیز استفاده نمایید. به عنوان مثال می توانید به تماشای فیلم های سینمایی مختلف بپردازید و یا حتی می توانید در اطراف محل زندگیتان قدم بزنید و حتی می توانید با دوستان و یا اعضای خانواده و بستگان خودتان مشورت کنید تا بتوانید ایده های جدیدی را در طراحی کردن وب سایت از آن ها بگیرید. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از وب سایت ها به این شکل بوجود آمده اند که سازندگان آن ها ایده های اولیه خودشان را از منابعی مانند منابعی که ذکر گردید گرفته اند.

 

34. به هنگام طراحی وب سایت شما تنها باید به یک موضوع توجه کنید و آن هم "مخاطبین" است!

 

فراموش نکنید که شما این وب سایت را برای مخاطبین ایجاد می کنید. شما این وب سایت را برای خودتان تولید نمی کنید و تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن ها را راضی نمایید. از این رو در صورتی که فکر می کنید باید سعی کنید تا وب سایتی طراحی کنید که خودتان از آن راضی باشید باید بدانید که این مفهوم "رضایت" خودتان باید حتما در گرو رضایتی باشد که مخاطبینتان از وب سایت دارند. علت این است که وب سایت شما وظیفه دارد تا تمام اطلاعاتی را که مربوط به تجارت شما می باشد به مخاطبینتان ارایه کنید و بنابراین در این راستا مخاطبین باید از شما راضی باشند. اگر شما خودتان از وب سایت خودتان راضی باشید ولی مخاطبین از شما راضی نباشند شانستان برای این که وب سایت موفقی داشته باشید تقریبا صفر می شود به این دلیل که رضایت شما هیچ تاثیری بر روی افزایش تعداد بازدیدکنندگان از وب سایت ندارد و تنها چیزی که شما احتیاج دارید این است که مخاطبینتان را راضی کنید که به وب سایت شما بروند و از وب سایت شما دیدن کنند.... همین و بس!

 

35. یک نقشه سایت برای خودتان طراحی کنید!

 

طراحی کردن یک نقشه سایت یکی از مهم ترین مراحلی است که شما حتما باید به هنگام طراحی وب سایت از این مرحله به سلامت عبور کنید. تحقیقات نشان داده است که وب سایت های موفق وب سایت هایی هستند که دارای نقشه های وب سایت بسیار موفقی بوده اند. این در صورتی است که اگر شما برای وب سایت خودتان نقشه مناسبی طراحی نکنید شانستان برای این که بتوانید یک وب سایت موفق داشته باشید خیلی کم می شود. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید برای این که این وب سایت را آن طور که می خواهید طراحی کنید نقشه ای دقیق و تمام و کمال برای آن داشته باشید و سعی کنید تا این نقشه به گونه ای طراحی و تنظیم شده باشد که تمام جنبه های مختلف کار طراحی در آن جای گرفته باشد. در این صورت است که شما می توانید انتظار داشته باشید که وب سایتتان به خوبی طراحی می شود (البته در صورتی که عوامل دیگر هم به خوبی رعایت شده باشند!) به عبارت دیگر نقشه یک وب سایت مانند اسکلت ساختمان وب سایت شما است و شما برای این که یک ساختمان بسیار قوی داشته باشید باید اسکلت این ساختمان قوی و محکم باشد و در صورتی که یک نقشه وب سایت مناسب داشته باشید می توانید انتظار داشته باشید که چنین اسکلت قوی در اختیار دارید.

 

36. در صورتی که در بخشی از کار طراحی به مشکل برخورد کردید کاری را انجام دهید که به صورت نرمال باید انجام شود!

 

در بسیاری از موارد ممکن است شما در برخی از بخش های کارتان با مشکلاتی برخورد کنید. در این صورت باید سعی کنید کاری را انجام دهید که از نظر نرمال معمولا وب سایت های دیگر انجام می دهند. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا همیشه بر اساس پارامترهایی که به صورت نرمال وجود دارد طراحی وب سایت را انجام دهند بسیار موفق تر از افرادی عمل می کنند که سعی می کنند تا برای حل کردن مشکلاتی که ممکن است در این زمینه با آن برخورد کنند از روش های عجیب و غریب و ابتکاری استفاده کنند. البته استفاده کردن از چنین روش هایی ممکن است به شما کمک کند ولی حقیقت این است که در بخش هایی از کار که شما شک دارید باید از چه راهی مسئله را حل کنید بهترین روش استفاده از همان روش های معمولی برای کار است.

 

37. سعی کنید وب سایتی طراحی کنید که تمام پارامترها و ویژگی های یک وب سایت معمولی را داشته باشد!

 

وب سایتی که شما طراحی می کنید باید به شیوه ای باشد که تمام پارامترها و ویژگی های یک وب سایت معمولی را به خوبی داشته باشد. وب سایت های زیادی هستند که برای این که کارهای ابتکاری انجام دهند و برای این که با وب سایت های دیگر متفاوت عمل کنند سعی می کنند تا بخش هایی از کار را که باید در هر وب سایتی وجود داشته باشد حذف کنند. آن ها فکر می کنند با انجام دادن این کار می توانند وب سایت را جذاب تر کنند و بر تعداد بازدیدکنندگان این وب سایت اضافه کنند. حقیقت این است که چنین نظریه ای کاملا مردود می باشد. شما برای این که وب سایت را به خوبی طراحی کنید باید سعی کنید تا تمام پارامترهایی را که برای طراحی آن مورد نیاز است برآورده کنید و کاری کنید که وب سایتی که طراحی کرده اید دارای تمام پارامترها و تمام ویژگی های چنین وب سایتی باشد. پس سعی کنید تا وب سایتتان از همه نظر کامل باشد.

 

38. چارچوب اصلی وب سایت را بر روی یک کاغذ رسم کنید!

 

ممکن است در ابتدا این کار به نظر شما کمی کودکانه به نظر برسد ولی در صورتی که سعی کنید تا چارچوب اصلی کاری را که می خواهید انجام دهید بر روی یک کاغذ رسم کنید می توانید شانستان را برای داشتن یک وب سایت مناسب افزایش دهید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا بر این اساس وب سایتشان را طراحی کنند افرادی هستند که شانس بیشتری برای داشتن یک وب سایت موفق و پربازدیدکننده دارند. تحقیقات همچنین نشان داده است که این کار باعث می شود که ذهن طراحان باز می شود و آن ها می توانند ایده هایی را که قبل از آن تنها در ذهنشان می پرورانده اند بر روی کاغذ بیاورند و می توانند به این ایده ها جامه عمل بپوشانند. بنابراین در صورتی که شما سعی کنید ایده هایی را که برای طراحی وب سایت دارید بر روی یک کاغذ بنویسید می توانید احتمال موفقیتتان را برای طراحی وب سایت به میزان قابل توجهی افزایش دهید. فراموش نکنید که برای چنین کاری نیاز به هیچ گونه دانش و آگاهی قبلی نمی باشد و شما با کمتری مهارتی می توانید این کار را انجام دهید.

 

39. به هنگام کشیدن نقشه وب سایت بر روی کاغذ و وقتی که می خواهید طرح کلی وب سایت را مشخص کنید؛ سعی کنید تا از حقیقت دور نشوید!

 

شما قرار است وب سایتی را طراحی کنید که کاملا اجرا شدنی باشد. از این رو وقتی که می خواهید آن را به صورت طرح بر روی کاغذ بنویسید باید بدانید که این طرح شما باید کاملا عملی باشد. تحقیقات نشان داده است افرادی که در این زمینه کار می کنند به میزانی که طرح های اولیه آن ها واقع گرایانه تر است شانس بیشتری برای موفق شدن در کار دارند. اما مادامی که آن چه که با استفاده از قلم و کاغذ می کشند از واقعیت دور است و یا جنبه های خیالی دارد شانس آن ها برای این که در کارشان موفق شوند کاهش پیدا می کند. بنابراین باید سعی کنید تا جایی که ممکن است کارتان را به واقعیت نزدیک کنید و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکنید. کشیدن طرح هایی که حتی خودتان هم در اعماق ذهنتان می دانید که به واقعیت نزدیک هم نمی شوند نمی توانید باعث شود که شما در کار طراحی وب سایت تجربه ای موفق داشته باشید!

 

40. ممکن است برخی از ایده ها به صورت ناگهانی به ذهن شما خطور کنند؛ بنابراین چنین احتمالاتی را فراموش نکنید!

 

توجه کردن به ایده هایی که ممکن است به صورت ناگهانی به ذهن شما خطور کنند هم موضوع دیگری است که شما باید حتما به آن توجه داشته باشید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا ایده هایی را که به صورت ناگهانی به ذهنشان می رسد فراموش کنند و یا افرادی که فکر می کنند این ایده ها ممکن است برای آن ها فایده ای نداشته باشد افرادی هستند که بخشی از احتمال داشتن ایده های جدید و بکر را در خودشان از بین می برند به این دلیل که یکی از شیوه هایی که شما به این شیوه می توانید به ایده های جدید برسید این است که به آن بخشی از مغزتان که ایده های جدید به صورت یکباره به آن خطور می کند توجه کنید. بسیاری از وب سایت ها هستند که ایده های طراحی آن ها به همین شیوه به ذهن افرادی که آن ها را طراحی کرده اند رسیده است و بسیاری از این وب سایت ها حتی تبدیل به وب سایت هایی پربازدیدکننده شده اند.

 



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سیامک رضوی

 

1. نام وب سایت شما باید جذاب باشد!

 

یکی از مهم ترین نکته هایی که شما برای این که یک طراحی وب سایت مناسب داشته باشید باید به آن توجه کنید این است که به نام وب سایتتان به عنوان پارامتری تعیین کننده توجه کنید. تحقیقات نشان داده است که یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از وب سایت هایی که در زمینه تجاری فعالیت می کنند در زمینه طراحی وب سایت مرتکب می شوند این است که به پارامتر نام وب سایت (و یا به اصطلاح تخصصی تر نام دامنه) آن طور که باید و شاید توجهی نمی کنند و فکر می کنند نام وب سایت اهمیت چندانی ندارد. این در صورتی است که شما باید بدانید نامی که وب سایت شما دارد می تواند در عوض کردن تصمیم افرادی که می خواهند مشتریان شما شوند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و بنابراین در صورتی که می خواهید وب سایت جذابی داشته باشد باید سعی کنید تا نام این وب سایت را به خوبی انتخاب کنید به شیوه ای که افرادی که می خواهند به وب سایت شما مراجعه کنند توسط همین نام به آن جلب شوند.

 

2. نام وب سایت شما باید جامع باشد و تا حدودی بتواند تجارت شما را معرفی کند!

 

از دیگر نکته هایی که شما باید برای طراحی وب سایت به آن توجه کنید این است که برای وب سایتتان نامی انتخاب کنید که به شیوه ای جذاب باشد و بتواند دربرگیرنده تمام اطلاعاتی باشد که شما می خواهید در همان نگاه اول به مخاطبین بدهید. تحقیقات نشان داده است که این روش می تواند تاثیر بسیار مهمی بر روی افرادی که می خواهند با نگاه کردن به یک نام به تجارت شما جلب شوند داشته باشد. بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید نامی برای وب سایتتان انتخاب کنید که جامع و کامل باشد به شیوه ای که در این نام مشخص کنید که تجارت شما چیست و قرار است چکار کنید (البته در صورتی که نتوانستید چنین کاری را انجام دهید حداقل از نام هایی که ممکن است گمراه کننده باشند و ذهن مخاطبین را گمراه کنند استفاده نکنید و سعی کنید نام هایی انتخاب کنید که آن ها را مستقیما با تجارت شما آشنا می کند).

 

3. در نام وب سایتتان از علامت دش (-( استفاده نکنید!

 

یکی دیگر از نکته هایی که بسیاری از افرادی که می خواهند وب سایت طراحی کنند به آن توجه نمی کنند این است که از نام دامنه ای استفاده می کنند که در آن علامت دش (-) وجود دارد. افرادی که در این زمینه تحقیق می کنند به این نتیجه رسیده اند که استفاده کردن از این روش می تواند تاثیر منفی زیادی بر روی ذهن افرادی که این نام دامنه را می بینند داشته باشد و بنابراین شما بهتر است که از این روش ستافده نکنید. اگر می واهید یک نام دامنه خوب و مناسب داشته باشد باید به سادگی آن توجه کنید. به این معنی که نام دامنه باید ساده باشد و شما باید سعی کنید تا با توجه به این ساده بودن و در عین حال شفاف بودن در یک عبارت مشخص کنید که کاری که می خواهید انجام دهید در چه زمینه ای است. یکی از بهترین شیوه ها برای به انجام رسانیدن این کار این است که سعی کنید تا نامی که برای تجارتتان انتخاب کرده اید را برای وب سایتتان انتخاب کنید چون این کار می تواند به شما کمک کند تا برای افرادی که مشتریان شما خواهند شد مشخص کنید که دقیقا چه وب سایتی دارید!

 

4. به پسوند نام دامنه هم توجه کنید!

 

شما باید به این نکته توجه داشته باشید که تنها پسوندی که برای نام های دامنه مورد استفاده قرار می گیرد پسوند .com نیست و پسوندهای دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید از آن ها هم استفاده کنید. اما این پسوندها را باید بر اساس تجارتی که دارید و کاری که قرار است انجام دهید انتخاب کنید. به عبارت دیگر این پسوندها بر اساس نوع تجارت شما و بر اساس نوع وب سایت شما تعیین می شوند و شما باید حتما پسوندی را برای وب سایتتان انتخاب کنید که دقیقا مرتبط با موضوع تجارت شما باشد. استفاده کردن از پسوندی که برای تجارت شما بهترین است موضوع مهمی است که در صورتی که به آن توجه نکنید ممکن است برای شما مشکلاتی ایجاد کند. سعی کنید تا پسوندهایی را انتخاب کنید که بهترین و مناسبت ترین کاربردها را برای وب سایت شما دارند و در صورتی که احسسا می کنید که نمی توانید این پسوندها را انتخاب کنید سعی کنید تا با مراجعه کردن به راهنماهایی که در این رابطه وجود دارند به انجام این کار بپردازید.

 

5. به هنگام خرید دامنه محتاطانه عمل کنید!

 

هنگامی که شما می خواهید برای تجارتتان یک دامنه خریداری کنید باید سعی کنید تا نهایت تلاشتان را برای یک انتخاب محتاطانه و مناسب کرده باشید. در صورتی که شما در انجام این کار کوتاهی کنید ممکن است مشکلات زیادی برایتان ایجاد شود. به عنوان مثال در صورتی که شما به جای این که به فکر تمام ویژگی هایی که دامنه ای که می خرید باشید صرفا به نام آن و موارد ظاهری توجه کنید کارتان با مشکل مواجه می شود. شما باید سعی کنید تا دامنه ای که خریداری می کنید دارای تمام ویژگی های مورد نظر باشد و باید حالتی داشته باشد که تمام انتظاراتی را که شما از داشتن یک دامنه خوب دارید برآورده کند. در غیر این صورت ممکن است با مشکلات جدی و اساسی در این زمینه روبرو شوید. شما باید سعی کنید تا تمام خصوصیات و ویژگی هایی را که یک دامنه خوب دارد مورد بررسی قرار دهید و باید سعی کنید تا جایی که می توانید تمام خصوصیاتی را که وب سایت جدید باید داشته باشد مورد آزمایش قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که وب سایت مورد نظر می تواند برای شما آن طور که می خواهید کارآمد باشد.

 

6. تمام اهدافی را که برای طراحی کردن وب سایت درنظر دارید بر روی یک کاغذ بنویسید!

 

شما برای این که در کار طراحی وب سایت موفق شوید باید سعی کنید تا تمام اهدافی را که برای آن در ذهنتان وجود دارد بر روی یک کاغذ بنویسید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا قبل از طراحی کردن وب سایت تمام هدف هایشان را از این که چرا می خواهند این وب سایت را طراحی کنند تا چه کارهایی باید بکنند تا سرعت وب سایت بالا برود و یا بازدهی بیشتر شود و این که قرار است در این وب سایت با چه نوع مخاطبینی برخورد داشته باشند را در ابتدا بر روی یک کاغذ بنویسند بسیار موفق تر از افرادی هستند که در همان ابتدا نمی دانند می خواهند چکار کنند. بنابراین مشخص کردن این که قرار است در طراحی وب سایت چه اهدافی داشته باشید و چه کارهایی را به پیش ببرید باید موضوع مهمی برای شما باشد. دانشمندان بر این باورند افرادی که به هنگام طراحی وب سایت به این موضوع توجه می کنند می توانند شانسشان را برای داشتن یک وب سایت موفق به میزان قابل توجهی بالا ببرند. بنابراین قبل از شروع کار مشخص کنید که می خواهید چکار کنید.

 

7. برای طراحی وب سایت انتظارات واقع گرایانه داشته باشید!

 

واقع گرا بودن پارامتر مهمی است که شما وقتی که می خواهید یک وب سایت طراحی کنید باید حتما به آن توجه داشته باشید. در صورتی که وب سایتی داشته باشید که شما را به اهدافی که می خواهید می رساند باید سعی کنید تا کار طراحی آن را به واقع گرایانه ترین شکل ممکن انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است با مشکلات جدی در این زمینه مواجه شوید. در صورتی که شما یک دید کاملا تخیلی نسبت به وب سایتی که قرار است طراحی کنید داشته باشید ممکن است داشتن این دید تخیلی باعث شود که شما از واقعیت کار دور شوید و بنابراین همین مضووع ممکن است باعث شود که شانس این که بتوانید یک وب سایت مناسب داشته باشید به میزان قابل توجهی کم شود. در صورتی که می خواهید وب سایتی داشته باشید که موفق عمل کند باید سعی کنید تا انتظاراتتان از این وب سایت واقع گرایانه باشد و در این زمینه به شکل واقع گرایانه ای عمل کنید. در غیر این صورت ممکن است با مشکلات جدی مواجه شوید و همین مشکلات جدی ممکن است باعث شوند که کل پروسه طراحی وب سایت شما با شکست روبرو شود.

 

8. قبول کنید که کار طراحی وب سایت زمان بر است!

 

پروسه ای که شما در طول آن به طراحی وب سایت می پردازید پروسه زمان بری است. در حقیقت کار طراحی وب سایت کار یک روز و دو روز نیست وشما برای این که یک وب سایت مناسب و خوب داشته باشید باید سعی کنید تا زمان زیادی صرف کنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا وب سایت طراحی کنند افرادی هستند که مجبورند بخش زیادی از انرژی و همچنین زمانشان را بر روی انجام این کار صرف کنند و همین موضوع می تواند باعث شود که در این زمان مناسب و طولانی بتوانند تمام پارامترهایی را که برای داشتن یک وب سایت موفق مورد نیاز است کم کم مورد بررسی قرار دهند و وب سایت را بر اساس این پارامترها طراحی کنند. اما در صورتی که شما بخواهید مدت زمان کمتری را به انجام این کار اختصاص دهید ممکن است با مشکل مواجه شوید چون بسیاری از بخش های کار نیاز به داشتن زمان دارند و بنابراین ممکن است وقتی که شما زمان کمتری داشته باشید این بخش ها با مشکل مواجه شوند.

 

9. کار را به مرحله های مختلف تقسیم بندی کنید!

 

شما باید سعی کنید تا کار طراحی وب سایت را به مرحله های مختلف تقسیم کنید و بر همین اساس سعی کنید تا مرحله به مرحله کار را پیش ببرید. این موضوع که کار طراحی وب سایت را نمی توان به یک باره انجام داد باید برای شما اهمیت زیادی داشته باشد به این دلیل که در صورتی که شما سعی کنید تا کار را به مرحله های کوچکتری تقسیم کنید احتمال این که موفق تر عمل کنید را بالا می برید. اما در صورتی که کل کار را به صورت یک کل یکپارچه درنظر بگیرید شانس کمتری برای موفقیت خواهید داشت. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا مرحله های کار را به صورت پیوسته و پشت سر هم انجام دهند به انجام دادن هرکدام از مرحله ها توجه بیشتری می کنند و بنابراین احتمال این که در این کار موفق شوند بیشتر است. هنگامی که شما کار را به صورت بخش بخش انجام می دهید این توانایی را پیدا می کنید تا هرکدام از این بخش ها را به صورت مجزا مورد بررسی قرار دهید و بنابراین می توانید وقت و انرژی بیشتری بر روی هرکدام از این بخش ها بگذارید.

 

10. برای هرکدام از مرحله ها یک زمان مشخص تخصیص دهید!

 

وقتی که برای هرکدام از کارهایی که می خواهید انجام دهید یک زمان مشخص تعیین می کنید می توانید برای کل کاری که قرار است انجام شود نیز یک زمان مشخص تعیین کنید. این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتر و بهتری برای موفقی داشته باشید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا به این شیوه کار را انجام دهند افرادی هستند که دقیق تر و سنجیده تر عمل می کنند و بنابراین موفق تر می شوند. دانشمندان و افرادی که در زمینه طراحی وب سایت تحقیق می کنند به این نتیجه رسیده اند که طراحی وب سایت به این شیوه می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی روند انجام کار داشته باشد و می تواند بسیار مفید باشد. وقتی که شما کار را با تخصیص دادن زمان مناسب انجام می دهید می توانید انتظار داشته باشید که شانستان برای انجام این کار به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است و بنابراین موفق می شوید.

 

11. بعد از تمام شدن هر مرحله از کار، کاری که در آن مرحله انجام گرفته است را مورد سنجش قرار دهید!

 

مورد آزمایش قرار دادن مرحله هایی که تا کنون طی کرده اید نیز از دیگر موضوعاتی است که به هنگام طراحی وب سایت باید حتما به آن توجه کنید. شما باید سعی کنید تا تمام مرحله هایی را که در این کار طی کرده اید مورد آزمایش قرار دهید و بر این اساس باید سعی کنید در صورتی که در این زمینه مشکلاتی ایجاد شد این مشکلات را برطرف سازید. تحقیقات نشان داده است که استفاده از این روش می تواند به میزان قابل توجهی کیفیت کار شما را در طراحی کردن وب سایت بالاتر ببرد و می تواند باعث شود که شما طراحی وب سایت را به شیوه دقیق تر و قابل اطمینان تری انجام دهید. شما باید سعی کنید تا وب سایتتان را به شیوه ای طراحی کنید که از تمام پارامترهای موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کرده باشید. در غیر این صورت ممکن است با مشکل مواجه شوید. یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید در این زمینه انجام دهید همین بررسی کردن روند کاریتان است. در صورتی که شما روند کارتان را بررسی کنید می توانید انتظار داشته باشید که در صورتی که خطایی در هرکدام از مراحل طراحی وب سایت داشتید را برطرف کنید و بنابراین کار بی نقص تری تحویل دهید.

 

12. از وب سایت انتظار معجزه نداشته باشید!

 

همان طور که می دانید یکی از مهم ترین و موفق ترین روش های بازاریابی در دنیای امروز و در سال 2021 استفاده از وب سایت ها می باشد. ولی حقیقت این است که شما نباید از وب سایت انتظار معجزه داشته باشید چون چنین اتفاقی هرگز نخواهد افتاد! به عبارت دیگر درست است که وب سایت می تواند به شما کمک کند تا تجارت خودتان را آن طور که می خواهید به مخاطبین و افرادی که قرار است در آینده مشتریان شما شوند بشناسانید ولی در صورتی که از وب سایت انتظار معجزه کردن داشته باشید بدون تردید چنین انتظاری مردود است و باعث سرخوردگی شما می شود. به عبارت دیگر شما نباید به این فکر کنید که وب سایتتان به شیوه ای باشد که بتواند تجارت شما را به میزان قابل توجهی رونق دهد. باید بدانید که وب سایت تنها یک وسیله است و شما برای این که تجارت خودتان را به مخاطبین و مشتریان معرفی کنید سعی می کنید تا از این وسیله استفاده کنید. در صورتی که برای طراحی وب سایت چنین انتظاراتی نداشته باشید همین موضوع خودش می تواند به شما کمک کند تا طراحی وب سایت را به شیوه بهتری انجام دهید.

 

13. به هنگام طراحی وب سایت کمال گرا نباشید!

 

کمال گرا بودن نیز از دیگر ویژگی هایی است که بسیاری از افرادی که می خواهند وب سایت طراحی کنند را با مشکل مواجه می کند. شما نباید کمال گرا باشید. در صورتی که فردی کمال گرا باشید ممکن است شانستان را برای داشتن یک وب سایت تمیز و مرتب از دست بدهید به این دلیل که به علت کمال گرا بودن همیشه به دنبال این هستید که نقص های وب سایتتان را برطرف کنید و همیشه به دنبال این هستید که وب سایت را کامل تر و کامل تر تولید کنید. همین موضوع باعث می شود که شانس کمتری برای موفقیت داشته باشید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا روند طراحی وب سایت را به عنوان یک روند معمولی و همیشگی بپذیرند که ممکن است در آن اشکالات زیادی هم وجود داشته باشد؛ افرادی هستند که احتمال این که اشکالات عملی وب سایتشان کمتر شود زیاد است. اما در صورتی که شما به این موضوع هیچ توجهی نکنید و سعی کنید تا وب سایتتان را صرفا بر اساس یک ایده آل گرایی و کمال گرایی کاملا دور از واقعیتی طراحی کنید شانس کمی برای موفقیت دارید.

 

14. برای طراحی وب سایت نیاز است که شما "یاد بگیرید"

 

یاد گرفتن موضوعات  یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما باید به هنگام طراحی کردن وب سایت به آن توجه داشته باشید. اما حقیقت این است که یادگیری می تواند ابعاد مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که شما بخواهید درباره موضوعاتی که هیچ ارتباطی با شما ندارد چیزهایی را یاد بگیرید ممکن است این چیزها در موارد دیگر به کمک شما بیایند اما بدون تردید یادگیری این چیزها هیچ گرهی از کار شما به هنگامی که می خواهید وب سایت طراحی کنید باز نمی کند. بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که می خواهید چیزی را یاد بگیرید باید سعی کنید تا کاری کنید که این چیز بر اساس تمام موضوعاتی باشد که در طراحی وب سایت به درد شما می خورند. به عنوان مثال در صورتی که شما سعی کنید تا دانش خودتان را در زمینه کامپیوتر و اطلاعات کامپیوتری بیشتر کنید ممکن است این دانش شما برای شما مفید باشد (و یا حتی ممکن است در برخی از موارد به کمک شما برای طراحی وب سایت هم بیاید که البته این موارد خیلی نادر است) ولی در اصل به روند کلی کار شما در طراحی وب سایت کمکی نخواهد کرد.

 

15. اطلاعات خودتان را به روز رسانی شده نگه دارید!

 

به روز رسانی کردن و به روز رسانی نگه داشتن اطلاعات نیز از دیگر کارهایی است که شما برای این که یک وب سایت مناسب و مفید طراحی کنید باید به آن توجه داشته باشید. شما باید سعی کنید تا تمام اطلاعاتی را که مرتبط با طراحی وب سایت است به روز رسانی شده نگه دارید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا این اطلاعات را به روز رسانی نگه دارند افرادی هستند که همیشه برای طراحی های مختلف وب سایت آمادگی دارند. علت این موضوع این است که طراحی وب سایت باید به شیوه ای باشد که شما سعی کنید با آخرین نکته هایی که در این زمینه وجود دارد آشنا شوید. علت این است که اطلاعات موجود در این زمینه روز به روز در حال تغییر می باشند و بنابراین شما برای این که بتوانید از این اطلاعات استفاده کنید باید سعی کنید تا مرتبا در جریان آخرین اطلاعاتی که در این زمینه قرار دارد قرار بگیرید. این کار به شما کمک می کند تا موفقیت بیشتری در این زمینه داشته باشید.

 

16. در رابطه با طراحی وب سایت کتاب ها و مطالب مختلف و زیادی وجود دارد؛ سعی کنید آن ها را بخوانید!

 

خواندن مطالب مختلف و متنوع در زمینه طراحی وب سایت نیز از دیگر کارهایی است که شما برای این که بتوانید طراحی موفقی داشته باشید باید به آن توجه کنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که اطلاعات خودشان را در این زمینه بالا می برند افرادی هستند که با دید گسترده تر و وسیع تری نسبت به این موضوع عمل می کنند و بنابراین احتمال این که بتوانند در این کار موفق شوند افزایش پیدا می کند. دانشمندان ثابت کرده اند که یکی از مهم ترین پارامترهایی که می تواند تعیین کننده میزان تبحر یک فرد در طراحی وب سایت و جدا کننده افرادی که وب سایت را به خوبی طراحی می کنند و افرادی که در این کار مهارت لازم را ندارند باشد پارامتر دانشی است که این افراد می توانند از طریق مطالعه کتاب هایی در این رابطه و یا مطالعه منابعی که در این رابطه وجود دارد بدست بیاورند. بنابراین شما به این صورت می توانید اطلاعات و آگاهی خودتان را به میزان قابل توجهی بالا ببرید.

 

17. وب سایت های راهنما یکی از بهترین منابع برای داشتن آگاهی در رابطه با طراحی وب سایت می باشد؛ از آن ها استفاده کنید!

 

اگر می خواهید اطلاعات خوب و کاملی را در زمینه طراحی وب سایت داشته باشید می توانید به برخی از وب سایت های راهنمایی که در این رابطه وجود دارد مراجعه کنید و می توانید از این وب سایت ها تمام اطلاعاتی را که برای طراحی وب سایت نیاز دارید بیرون بکشید. تحقیقات نشان داده است استفاده کردن از این وب سایت ها می تواند تاثیر بسیار زیاد و خوبی بر روی شما داشته باشد و می تواند باعث شود که شما کار طراحی وب سایت را با کمال آگاهی و کمال مهارت در این زمینه انجام دهید. بسیاری از وب سایت ها در این زمینه وجود دارند که به صورت کامل و از صفر تا صد کار را برای شما توضیح می دهند و حتی در صورتی که شما هیچ گونه اطلاعاتی در این زمینه هم نداشته باشید می توانید به راحتی به این وب سایت ها مراجعه کنید و تمام اطلاعاتی را در این زمینه وجود دارد بدست آورید. بنابراین استفاده کردن از این وب سایت ها می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی بالا بردن میزان آگاهی شما داشته باشد.

 

18. فراموش نکنید که هر اطلاعاتی را که در زمینه طراحی وب سایت بدست آوردید، از طریق منابع دیگر تایید کنید!

 

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از افرادی که در اینترنت و در منابع دیگر به دنبال بالا بردن اطلاعاتشان در زمینه طراحی وب سایت می گردند انجام می دهند این است که آن ها فکر می کنند تمام اطلاعاتی که در هر جایی می خوانند درست است. این موضوع ممکن است باعث شود که این افراد به بسیاری از منابعی که در این زمینه مطالبی نوشته اند که اصلا ریشه و پایه علمی هم ندارد بیخودی اعتماد کنند و همین بیخودی اعتماد کردن ها است که می تواند باعث شود که بسیاری از اشتباهات در زمینه طراحی توسط طراحان به وقوع بپیوندد که این اشتباهات می توانند باعث شوند که طراحان شکست های سنگینی را در کار طراحیشان بخورند. بنابراین در صورتی که شما می خواهید کاری کنید که از وقوع چنین اشتباهاتی جلوگیری کنید باید سعی کنید تا جایی که می توانید هر مطالبی را که در زمینه طراحی وب سایت خواندید مورد بررسی قرار دهید و سعی کنید تا به منابع دیگری که در این زمینه وجود دارد مراجعه کنید و بررسی کنید که آیا مطالبی که در اینجا نوشته شده است درست می باشند یا خیر (البته یک نکته بسیار مهم این است که در رابطه با مطالبی که در این وب سایت نوشته می شود هیچ شکی نداشته باشید به این دلیل که مطالبی که در این وب سایت نوشته می شود همگی از منابعی بسیار معتبر و کاملا تایید شده و در عین حال به روز رسانی شده و کاملا کاربردی آمده اند!)

 

19. یکی از بهترین روش های یادگیری چگونگی طراحی وب سایت استفاده از ویدیوها است؛ بنابراین ویدیوهای آموزشی نگاه کنید!

 

از دیگر روش های که شما می توانید با استفاده از این روش دانش خودتان را در زمینه طراحی وب سایت بالا ببرید استفاده کردن از ویدیوهایی است که در این زمینه نوشته شده اند. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا از ویدیوهایی استفاده کنند که در آن ها چگونگی طراحی کردن وب سایت ها شرح داده شده است افرادی هستند که عملکرد بسیار موفقی در این زمینه خواهند داشت. علت این موضوع این است که روزگار امروزه روزگار ویدیو و اطلاعات ویدیویی است. این روزها اطلاعاتی که به صورت ویدیویی ارایه می شود و یا به طور کلی محتوای ویدیویی محتوایی است که به عنوان بارزترین روش برای ارایه اطلاعات و تولید محتوا مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین در صورتی که شما بخواهید یک محتوای ویدیویی استفاده کنید این موقعیت را دارید که بسیاری از مطالبی را بدست آورید که ممکن است در تمام محتوایی که به صورت متون نوشته شده اند و به صورت های دیگر وجود دارند نباشد. پس یکی از روش های یادگیری شیوه های مختلف طراحی وب سایت برای شما می تواند تماشا کردن ویدیوهایی باشد که شما در این رابطه تولید می کنید.

 

20. در صورتی که سوالی در زمینه طراحی وب سایت داشتید می توانید آن را در اینترنت بپرسید و پاسخ بگیرید!

 

یکی دیگر از نکته هایی که شما می توانید برای این که مهارت های طراحی کردن وب سایت را بدست آورید از آن استفاده کنید این است که در صورتی که سوالی برایتان پیش آمد این سوال را به صورت اینترنتی (در انجمن های مختلف و یا به صورت کامنت زیر مطالب آموزشی و یا ویدیوهای آموزشی وب سایت های آموزنده طراحی) بپرسید. این کار می تواند به شما کمک کند که دامنه اطلاعات شما در زمینه طراحی وب سایت وسیع تر شود و در عین حال به پاسختان برسید.

 



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 خرداد 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد